Małgorzata Falkowska - Ilias - Wydawnictwo Editio Red - Recenzja

Gorący romans na jednej z grackich wysp

Prawdziwe zakochanie czy przelotna miłość? 

Dwa różne światy: dziewczyna  ze złamanym sercem i chłopak, który ciągle szuka miłosnych podbojów. 

Poznajcie historię Gabi i Iliasa. Dwójki bohaterów, którzy mimo młodego wieku dźwigają na swoich barakach bagaż doświadczeń i tajemnicy. 

Gabrysia Kwaśniewska to dziewiętnastoletnia maturzystka, która wraz z zakończeniem egzaminów rozstaje się, że swoim chłopakiem Markiem z którym wiązała nadzieję na przyszłość. Żeby o nim nie myśleć prosi ciotkę o pomoc w znalezieniu jej jakiegoś zajęcia, jak najdalej od domu. Takim o to sposobem udaję się na grecką wyspę Kos. Dostaję posadę animatorki w jednym z wielu hoteli MITSIS. Tam poznaję nieziemsko przystojnego syna właściciela Iliasa. Mimo wzajemnej niechęci decydują się na współpracę. 

Ilias Katario to syn właściciela hotelu MITSIS, który za karę musi pracować po raz pierwszy w życiu. Rozpieszczony i bogaty i zbyt pewny siebie. Do tej pory uważał, że wszystko ujdzie mu na sucho, bez żadnych konsekwencji. Takie właśnie sprawia wrażenie, ale tak naprawdę to wrażliwy chłopak ze złamanym sercem, który boi się miłości i prawdziwego zaangażowania. 

„Biegłam boso po plaży, radośnie się przy tym śmiejąc. Wiem, że był za mną, że zaraz dogoni mnie i będziemy mogli patrzeć nawzajem w swoje oczy. Czułam jego oddech na moich plecach.”

Dwie zranione dusze, skrywające tajemnice. 

Miłość nie szuka podobieństw, wystarczy jej wzajemne przyciąganie. Jak skończy się historia, której bohaterowie rzucili na szalę miłość i kłamstwo? Czy będzie im dane zaznać szczęścia zanim demony przeszłości dadzą o sobie znać? 

„Poczułem się jakby ktoś doczepił mi skrzydła. Jakby dano mi drugie życie lub co najmniej próbę naprawy tego co w życiu spieprzyłem. A spieprzyłem wiele. Moje życie było jedną wielką gównianą kulą, którą chciałem zmienić w coś wyjątkowego. I ona miała mi w tym pomóc. Była moją muzą. Moją boginią na greckiej wyspie.” 

Ilias Małgorzaty Falkowskiej to pełna miłości i namiętności historia dwojga młodych ludzi, która udowadnia, że prawdziwa miłość pokona wszystko. Nie jest przesłodzona. Jest taka jaka powinna być. Mimo wzajemnej niechęci do siebie między bohaterami rodzi się nić porozumienia i wzajemnej fascynacji. Nie brakuje zabawnych dialogów, docinek oraz wątków erotycznych. 

Autorka idealnie oddała klimat tej książki, gdyż pomysł na tę historię powstał w trackie jej pobytu w Grecji. Do tego posiada lekkie pióro, do tworzenia tak pięknych i realistycznych historii, które umiejętnie wykorzystała. 

Książkę czytało mi się lekko, szybko i przyjemnie. Jest napisana przejrzystym językiem. Dawno już nie wzruszyłam się przy żadnej książce jak przy tej. Łzy leciały same, a finał książki totalnie rozłożył mnie na łopatki. 

Musicie koniecznie przeczytać historię Gabi i Iliasa. Na pewno nie pożałujcie! Polecam wam bardzo gorąco i nie mogę się doczekać kolejnego tomu. 


Dziękuję za egzemplarz wydawnictwu 


6 komentarzy:

  1. Jeszcze nie czytałam, ale od jakiegoś już czasu czeka na półce i mam nadzieję, że mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też trochę czasu zwlekałam, aż w końcu się zabrałam za nią i mi się spodobała :)
      Daj znać jak przeczytasz :)

      Usuń
  2. Aktualnie nie mam jej w swoich czytelniczych planach. Po prostu jakoś szczególnie mnie do tej książki nie ciągnie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli jest plan na kolejny tom to chyba na niego poczekam i przeczytam hurtem. Historia zapowiada się lekko i przyjemnie więc nie mówię nie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger