Katarzyna Małecka - Blood from Blood. Vito - Wydawnictwo NieZwykłe - Recenzja

„To ci sami ludzie, którzy wtedy bili brawo i gratulowali. Nie dziwi ich, że przy moim boku stoi całkowicie mi obcy człowiek. Pieniądze i pozycja ojca skutecznie wyciszają sumienia. Wszyscy obecni udają, że nic się nie wydarzyło. Odgrywają swoje role niczym statyści na planie filmowym, nie przejmując się tym, że wesoła, uśmiechnięta Arina została rozerwana na strzępy”.

Arina Malkov jest osiemnastoletnią dziewczyną i córką bossa rosyjskiej mafii. Mimo tego, że wie w jakim żyje świcie wierzy, że pomimo rządzących się praw mafijnych będzie miała szansę na szczęście. Jej przyszły mąż jest mężczyzną, którego pokochała i czuła się przy nim bezpiecznie, a dzień jej ślubu miał być najszczęśliwszym dniem w jej życiu. Miała w końcu uwolnić się od swojego apodyktycznego ojca. 

I wszystko w jednym momencie runęło niczym domek z kart, gdy przed ołtarzem stał nie ten mężczyzna, co trzeba. Dziewczyna załamała się a jej świat legł w gruzach i nie miała innego wyjścia jak wyjść za tego mężczyznę, nie mogła dopuścić do wybuchu wojny, bo ojciec by jej tego nie darował. 

„Przybyła do mojego domu w rozsypce, rozdzielona z chłopakiem, którego kochała. Była taka zagubiona. Zamiast okazać jej wsparcie, zafundowałem jej piekło. Byłem bestią. Zabijałem, torturowałem, wyrywałem języki, kiedy ktoś powiedział za dużo, ale nie chciałem być taki dla niej”.

Vito Mancuso to dwudziestosiedmioletni syn i prawa ręka bossa włoskiej mafii. Jest bezwzględny i nie toleruje zdrady, a dla swoich bliskich jest w stanie zrobić wszystko. Jego ojciec postanawia, że poślubi Arine i kiedy to się staje on patrzy na nią obojętnie przecież to tylko biznes. 

On nie toleruje nieposłuszeństwa i tu pojawia się konflikt interesów, bo Arina nie zamierza mu się podporządkować. Walczy z nim jak lwica, a go to denerwuje i zarazem podziwia to, że się nie poddaje.

Dwoje tak zupełnie różnych ludzi, których połączyła przymuszona przysięga małżeńska. Czy tych dwoje dogadają się i połączy ich coś więcej?  

Popełniłeś wiele błędów, synu, ale nie jesteś jedyny. Każdy ma jakieś na koncie. Ja, ojciec, twoi bracia i siostra. Najważniejsze, by się do nich przyznać, a potem po prostu je naprawić. Nasze życie nie jest łatwe, jednak czasami nawet w złych czynach można dostrzec miłość”.

Blood from Blood. Vito to książka, która podbiła moje serduszko. Jestem zachwycona pomysłem autorki na tę powieść, zaskoczyła mnie i powaliła na kolana. Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że jest to jedna z lepszych książek mafijnych jakie czytałam i przede wszystkim jest oryginalna, a to ja lubię - bycie zaskakiwanym podczas czytania jest wyznacznikiem dobrej książki.  

Historia Ariny i Vito wciąga od pierwszej strony i trzyma w napięciu do samego końca pozostawiając nas z mega kacem, bo chce się poznać jak najszybciej pozostałe tomy, które będą o rodzeństwie Vito.

Autorka funduje nam emocjonującą, zaskakującą, zmysłową, mroczną, niebezpieczną, pełną zwrotów akcji powieść, która zapadnie w pamięci. A zakończenie rozwala system! 

Pokazuję także, że rodzina jest najważniejsza i nawet w tak brutalnym mafijnym świecie, gdzie przelewana jest krew i wszystko rządzi się swoimi prawami jest szansa na miłość. Nawet w najczarniejszym tunelu, tli się światełko nadziei. 

Jeśli się zastanawialiście czy sięgnąć po tę książkę, to nie traćcie ani chwili i zaczytajcie się w Blood from Blood i poznajcie historię rodziny Moncuso zaczynając od Vito. Polecam wam bardzo gorąco! Uwielbiam i jestem zauroczona! Każdy fan książek mafijnych i kobiecych musi przeczytać.


 Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu 



8 komentarzy:

  1. Lubię mafijne klimaty, ale w mrocznej odsłonie, z takimi ciepłymi opowieściami nie potrafię się zgrać, ale najważniejsze, że Tobie się spodobały. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że ci się podobała. Ja na razie nie planuję jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. No po takiej recenzji , muszę przeczytać , Moli to twoja wina , dziś nie będę spała idę czytać 😜🥴🤭❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudno nie chcieć przeczytać tej książki po przeczytaniu recenzji. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger