Co gra w duszy Autorom - Monika Skabara

Z ogromną przyjemnością chcę Wam przestawić Monikę Skabara. Cudowną osobę o wielkim sercu i mamę dwójki dzieci. Jej książki słyną z silnych postaci kobiecych, wartkiej akcji i nieprzewidywalnych zwrotów akcji. W swoim dorobku pisarskim ma takie książki jak porywająca mafijna seria Dziedzictwo, bestsellerowa „Dziewczyna Feniksa” i „Odrodzenie Feniksa”, zaskakujący „Wróg mojego wroga” oraz Testament. Hope - Przysięga. Hope, a także opowiadania do kilku antologii.

Zapraszam was gorąco na wywiad z Autorką

1.  Skąd się biorą twoje pomysły na książki? 

Nie mam pojęcia. Chyba z bałaganu, który panuje w mojej głowie 😉 Tam się cały czas rozgrywa jakaś akcja I to kwestia przerzucenia jej na papier.

2. Czy bohaterowie Pani książek mają swoje pierwowzory w rzeczywistości? Czy są to czysto fikcyjne postacie?

W 90% to postacie fikcyjne, ale zdarza mi się wzorować na kimś konkretnym – jednak w takim przypadku taka osoba o tym wie (przykładem jest Gregory z Hope, albo dziewczyny z misji w drugim tomie Hope)

3. Przywiązuje się pani do bohaterów swoich powieści? Jeśli tak to jak trudno jest potem zostawić ich i stworzyć nowych? 

Kocham każdą stworzoną przez siebie postać. Żyję ich życiem, gdy piszę kolejne akapity powieści, ale gdy stawiam ostatnią kropkę, macham im na pożegnanie i wskakuję do kolejnego świata. 

4. Jaką, że swoich książek poleciłabyś osobie, która chciałaby rozpocząć przygodę z twoją twórczością?

Och…. To zależy. Matkom poleciłabym Dziewczynę Feniksa. Komuś kto lubi wartką akcję I mafię w tle – Dziedzictwo. Gorący romans z ciętym językiem i niegrzecznym kowbojem – Hope. A romans biurowy, ale z brutalnymi scenami – Wróg mojego wroga. 

5. Która historia, którą pani pisała była najtrudniejsza, a jaka jest najbliższa twojemu sercu?

Najtrudniejsza jest historia Hope, bo porusza ciężkie tematy straty, żałoby i choroby. Ale najbliższa mojemu sercu jest Dziewczyna Feniksa, ze względy na poruszony tu temat spektrum autyzmu u dzieci.

6. Jak wygląda Pani otoczenie podczas tworzenia? Lubi pani spokój czy wręcz odwrotnie, a może masz jakieś specjalne rytuały, przyzwyczajenia?

Zazwyczaj piszę w sypialni. Jedyne co musi mi towarzyszyć to muzyka. Nie umiem pisać w ciszy. Na spokój nie mam co liczyć, bo nie mam już możliwości pisania w nocy, a w dzień towarzyszą mi dzieciaki 😉 ale nie przeszkadza mi to w ogóle. 

7.  Jest jakiś temat, który boi się Pani poruszyć? Jeśli tak to dlaczego akurat ten?

Może nie to, że się boję, ale wiem, że nie napiszę nigdy erotyku takiego, gdzie jest wiecej seksu niż fabuły. I nie napiszę nigdy książki o kobiecie, która po gwałcie zakochuje się w oprawcy wybaczając mu krzywdy. Nie lubię takich książek, nie czytam ich i dlatego nie planują takich pisać.

8. Wierzy Pani w miłość od pierwszego wejrzenia, która powala totalnie na nogi jak prawie w każdym romansie?

Wierzę, bo sama taką przeżyłam :D 

9.  Jeśli mogłabyś dać rady dla początkujących pisarzy, to jakie by to były?

Oprócz tego, że muszą dużo pisać, to muszą jeszcze więcej czytać. Czytanie rozwija nie tylko wyobraźnię, ale i słownictwo. Niestety tego najbardziej brakuje dzisiejszym debiutom – zasobu słów.

10. I na sam koniec, mam jeszcze jedno pytanie; Gdybyś mogła zmienić jedną rzecz, jaka by to była? A może uważasz, że to, co nas spotyka w życiu takie właśnie miało być? 

Od śmierci mojej Babci dotarło do mnie, że wszystko co nas spotyka dzieje się po coś. Nic nie dzieje się ot tak, bez przyczyny. Niczego bym nie zmieniła w swoim życiu. Jestem w takim miejscu w życiu w jakim jestem i cieszę się z tego do czego już udało mi się dojść, bo zrobiłam to swoją własną, ciężką pracą. 

Serdecznie dziękuję, że zechciałaś Moniko poświęcić mi trochę czasu i odpowiedzieć na kilka pytań. Życzę wszystkiego dobrego na ścieżce zawodowej oraz na stopie prywatnej. Pozdrawiam Serdecznie :)

To ja dziękuję za to, że chciałaś ze mną porozmawiać <3 

Ściskam, M. 

Zostawiam wam także linki do social mediów Autorki, na które cieplutko zapraszam;

Facebook --> Klik      Instagram --> Klik 

4 komentarze:

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger