Co gra w duszy Autorom - Kinga Litkowiec

Z ogromną przyjemnością chcę Wam przestawić Kingę Litkowiec. Jest spełnioną mamą i żoną, zakochaną w książkach i muzyce. Hobbistycznie prowadzi profil lifestylowy na Instagramie – rhythm_of_my_life_, dzięki któremu odkryła swoją miłość do książek. Uwielbia niebanalne i odważne historie, wyróżniające się na tle innych. W swoim dorobku pisarskim ma takie książki jak Pole girl. Prywatny taniec, serię Demony z Los Angeles, Naomi, serię Miasto Mafii, Czarne serce, Bez zgody, Szept mroku oraz On tu rządzi i wiele innych. 

Zapraszam Was gorąco na wywiad z Autorką.

1.  Skąd się biorą Twoje pomysły na książki?

Od dziecka miałam bujną wyobraźnię. Często zdarza się, że zamiast spać, rozmyślam nad kolejnymi historiami, jakie mogłabym napisać. 

2. Czy bohaterowie Twoich książek mają swoje pierwowzory w rzeczywistości? Czy są to czysto fikcyjne postacie?

Zdarza mi się czasami "ukraść" wygląd lub niektóre cechy charakteru aktorów, których uwielbiam. Na przykład Ian Somerhalder pojawił się już dwukrotnie w moich książkach i pewnie jeszcze kiedyś znów się pojawi, ponieważ jego postać z "Pamiętników wampirów" jest szalenie inspirująca. 

3. Przywiązujesz się do bohaterów swoich powieści? Jeśli tak, to jak trudno jest potem zostawić ich i stworzyć nowych?

Do niektórych bardzo. Czasami, gdy książka sama się pisze, szybko zakochuję się w jej bohaterach i bardzo przeżywam moment postawienia ostatniej kropki w tekście. 

4. Jaką, ze swoich książek poleciłabyś osobie, która chciałaby rozpocząć przygodą z twoją twórczością?

Wszystko zależy od tego, czego dana osoba szuka. Fanom romansów mafijnych poleciłabym z pewnością serię Blakemore Family. Dla tych, którzy wolą nieco delikatniejsze klimaty, idealnym początkiem byliby Bracia Di Caro. Jeśli jednak ktoś gustuje w thrillerach, myślę, że najlepszym wyborem byłby Szept Mroku.

5. Która historia, którą pisałaś była najtrudniejsza, a jaka jest najbliższa twojemu sercu?

Najtrudniejszą książką do napisania bez wątpienia było "Bez zgody". Historię bohaterki przeżywałam razem z nią i czasami ciężko byłoby opisać niektóre sceny. Najłatwiej pisało mi się chyba Jacoba. Bardzo długo układałam sobie w głowie całą jego historię, więc kiedy usiadłam do pisania, miałam wrażenie, że ona pisze się sama.

6. Jak wygląda Twoje otoczenie podczas tworzenia? Lubisz spokój czy wręcz odwrotnie, a może masz jakieś specjalne rytuały, przyzwyczajenia?

Potrzebuję ciszy. Nie potrafię się skupić, gdy w tle gra muzyka lub włączony jest telewizor. Jeśli nie jest spokojnie, nie potrafię się skupić.

7. Jest jakiś temat, który boisz się poruszyć? Jeśli tak, to dlaczego akurat ten?

Chyba nie ma tematu, którego bym się bała. Są oczywiście wątki, jakich nie chcę poruszać, na przykład przez niewystarczająco dużo wiedzy na dany temat. 

8. Wierzy Pani w miłość od pierwszego wejrzenia, która powala totalnie na nogi, jak prawie w każdym romansie?

Oczywiście. Sama taką miłość przeżyłam i mam teraz wspaniałego męża 😊

9. Jeśli mogłabyś dać porady dla początkujących pisarzy, to jakie by one były?

Jako że jestem wydawcą i mam wgląd na błędy początkujących autorów, moją najważniejszą radą jest przyłożenie się do pracy nad techniką. Wielu autorów nie ma pojęcia, że książki pisze się inaczej niż wypracowania w szkole. Występują tu zasady, o których nie mówi się na języku polskim. Niestety czasami przez brak tej wiedzy książka jest odrzucona, nawet jeśli sama historia jest dobrze przemyślana. Oczywiście ważną radą jest także twardy tyłek, dzięki któremu przetrwamy krytykę.

10. I na sam koniec, mam jeszcze jedno pytanie; Gdybyś mogła zmienić jedną rzecz, jaka by to była? A może uważasz, że to, co nas spotyka w życiu, takie właśnie miało być?

Jestem zdania, że nic nie dzieje się bez przyczyny. Nigdy nie wiadomo, co by się wydarzyło, gdybyśmy w przeszłości podjęli inną decyzję niż podjęliśmy w rzeczywistości. Może nam się wydawać, że byłoby lepiej, ale nikt nie da nam gwarancji. A może czasami musi być źle, by później było dobrze? 😊

Serdecznie dziękuję, że zechciałaś Kingo poświęcić mi trochę czasu i odpowiedzieć na kilka pytań. Życzę Ci wszystkiego dobrego na ścieżce zawodowej oraz na stopie prywatnej. Pozdrawiam pięknie :)

Również pozdrawiam serdecznie, Kinga Litkowiec 


Zostawiam wam także linki do social mediów Autorki, na które cieplutko zapraszam;

Facebook --> Klik    Instagram --> Klik    Wattpad --> Klik   Tiktok --> Klik 

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa rozmowa, podoba mi się też miłość do pisania, jaką w niej widać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, autorka kocha to, co robi i to widać tak jak mówisz ;)

      Usuń
  2. To fakt, trudno rozstać się ze stworzonymi przez siebie bohaterami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zawsze taki smutek jest, ale w sercach zawsze zostają :)

      Usuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger