Agata Polte - Prosty zakład.Tom1 - Wydawnictwo NieZwykłe - Recenzja

„Mogę utrzeć im nosa, dostać kasę i odejść szczęśliwa… No i uratuję niewinną osobę, która mogłaby zakochać się w tym dupku”.

Octavia Crane to siedemnastoletnia dziewczyna, która ma poczucie humoru, cięty języczek oraz luzacki sposób bycia. Każdy wolny czas spędza na deskorolce, którą uwielbia i nie wyobraża sobie bez niej życia. Podczas ostatniego roku szkoły, wraz z ojcem przeprowadza się do Sunnyvale i zamierza się w nowej szkole nie rzucać w oczy i skończyć ją bez żadnych problemów oraz kłopotów. 

Pewnego wieczora trafia wprost na imprezę rozpuszczonych nastolatków z prywatnego liceum. Gdy widzi chłopaków wrzucających dziewczynę do wody, która ewidentnie nie potrafi pływać, nie zastanawia się tylko rusza jej na pomoc. A uratowana dziewczyna składa jej pewną propozycję, że zapłaci jej za rozkochanie i porzucenie Caleba, który bawi się uczuciami dziewczyn, i należy mu się zemsta. 

O zgadza się i podejmuję się tego wyzwania, bo kasa jest jej potrzebna, a zadanie wydaje się być banalnie łatwe, ale czy na pewno? 

„Ona będzie moja. A później… później zdecyduję, czy ją sobie zatrzymać, czy skończyć zabawę tak jak zawsze”.

Caleb Jenkins to przystojny, bogaty, pewny siebie kapitan drużyny siatkarskiej, który ma w swoim życiu wszystko na skinienie palca, przez co jest strasznie złośliwy i arogancki. Wraz z kolegami niszczy życie dziewczyn rozkochując je w sobie, a potem zostawia ośmieszając i łamiąc serce. 

Pewnego dnia w mieście pojawia się nowa dziewczyna, on od razu zaczyna się nią interesować, bo ma w sobie coś, czego wcześniej nie widział, niewyobrażalna siła ciągnie go do niej. Pragnie ją zdobyć, a jego pewność siebie sprawia, że myśli, że będzie to kolejny łatwy cel, ale nie tym razem, bo to Octavia ma sprawić, że role się odwrócą, a on ma w końcu dostać nauczkę. 

Dzięki Octavii role miałyby się odwrócić i to on przegrałby we własnej grze. Tylko czy uczucie, które się pojawi, też takie będzie?

„Ty chcesz mnie w sobie rozkochać, a ja nie jestem dziewczyną, która tak łatwo oddaje swoje serce”.

Prosty zakład to pierwszy tom cyklu Prosta zabawa, która pokazuje historię dziewczyny, która musiała odnaleźć się w nowej rzeczywistości, przeprowadzając się wraz z ojcem do nowego miasta liczyła, że uda jej się bez żadnych problemów skończyć szkołę i nie rzucać w oczy, ale jednak życie pokazało, że ma dla niej inny plan pełen zwariowanych chwil i emocji. 

Autorka w tej powieści pokazuje nam, że z pozoru łatwe zakłady potrafią wymknąć nam się spod kontroli i to dość niespodziewanie. Bo nie bez przyczyny się mówi, że między nienawiścią, a miłością jest cienka granica, która potrafi bardzo szybko się przetrzeć i wymieszać powodując w naszej głowie istny chaos.  

Ukazuje także, jak ludzie szczególnie dziewczyny dają się omamić urodzie i bajerce przystojniaka, który tylko chce się zabawić jej kosztem. Jednak kij ma dwa kolce i wystarczy trafić na swego, żeby dostać nauczkę. 

Historia pełna manipulacji, kłamstw, nieporozumień, humoru, zadziorności, tajemnic, alkoholu, imprez, zakładów, intryg, ale także i namiętności, przyciągania oraz zaskakujących zwrotów akcji.

Bardzo mi się podobała kreacja bohaterów i ich pasje, które wiele wnosiły do ich życia dla Octavii ważna była jazda na deskorolce, a dla Caleba siatkówka. Muszę przyznać, że nie czytałam jeszcze książki w której wątkiem by była właśnie siatkówka, więc bardzo fajna nowość i oby więcej takich.

Polecam wam bardzo gorąco sięgnąć po tę książkę, która jest naprawdę świetną młodzieżówką. Pochłania w zastraszającym tempie, że nawet nie będziecie wiedzieć kiedy skończyliście. Ja czekam z niecierpliwością na kolejny tom, bo zakończenie roztrzaskuje serduszko i pozostawia nas w smutnym nastroju.


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu

8 komentarzy:

  1. Ja czekam na kolejny tom i może od razu skuszę się na oba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam książkę urban fantasty tej autorki i mi się podobała :) Ciekawa jestem kolejnej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam kilka powieści Agaty Polte i byłam nimi naprawdę zachwycona. Styl i sposób przedstawienia fabuły, naprawdę do mnie trafiał. Chętnie poznam jej najnowszą powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ma w sobie to coś, co sprawia, że każda książka autorki zachwyca w inny sposób.

      Usuń
  4. Chętnie przyjrzę się tej serii uważniej. Może skuszę się na przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger