Co gra duszy Autorom - Daria Skiba

Z ogromną przyjemnością chcę Wam przestawić Darię Skibę. Wychowała się w Stroniu Śląskim. Z wykształcenia Technolog Żywności i Żywienia Człowieka, absolwentka Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Współtworzy grupę na Facebooku "znamy-czytamy.pl". wspierając polskich autorów i promując ich twórczość. W życiu jest szczęśliwą mamą, odkrywającą zakamarki Szmaragdowej Wyspy. Uwielbia Within Temptation, taniec z ogniem i czekoladę. Kieruje się zasadą "wszystko jest możliwe, trzeba w to tylko mocno wierzyć" W swoim dorobku pisarskim ma takie książki jak Uwolnij mnie i Nasze jutro, Dlaczego, mamo?, Zaskocz mnie w duecie z Małgorzata Falkowska, Pokaż mi swój świat oraz Spotkajmy się na Chestnut Hill.Tom1 a także kilka opowiadań wchodzących w skład świetnych antologii.

Zapraszam was gorąco na wywiad z Autorką

1. Skąd się biorą Twoje pomysły na książki? 

Nie ma konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Lubię obserwować ludzi, miejsca, otaczający nas świat. Uważnie słuchać co ludzie mają do powiedzenia. Piszę o tym, co potrafię w jakimś stopniu poczuć. Czasami tak jest, że bohaterowie pukają do moich drzwi, jeśli nam się dobrze rozmawia, zostają na dłużej.

2. Czy bohaterowie Twoich książek mają swoje pierwowzory w rzeczywistości? Czy są to czysto fikcyjne postacie?

Zdecydowanie bohaterowie moich powieści nie mają swoich pierwowzorów w prawdziwym życiu. Pojawi się taki bohater w drugim tomie Chestnut Hill, jednak nie zdradzę jeszcze kim on będzie. Jeśli chodzi o pozostałych, żaden z nich nie jest prawdziwy, każdy jest wytworem mojej wyobraźni.

3. Przywiązujesz się do bohaterów swoich powieści? Jeśli tak to jak trudno jest potem zostawić ich i stworzyć nowych? 

Oczywiście, że w jakimś stopniu się do nich przywiązuję, nawet do tych nie do końca pozytywnych. Jeśli bardzo ciężko jest się z nimi rozstać, zawsze jest szansa na pojawienie się kolejnego tomu, albo odwiedzenie ich w zupełnie innej historii. Bo przecież tak też można, prawda? ;)

4. Jaką ze swoich książek poleciłabyś osobie, która chciałaby rozpocząć przygodą z twoją twórczością?

Myślę, że najpierw zapytałabym tę osobę jakie gatunki lubi najbardziej. O czym lubi czytać, a czego woli unikać, ponieważ każda moja książka jest zupełnie inna. Uwolnij mnie zawsze odradzałam zbyt młodym czytelniczkom. Uważam, że po tę książkę nie powinny sięgać osoby poniżej piętnastego roku życia. Jest w niej zbyt dużo przemocy, nie tylko fizycznej, ale i psychicznej. Dlaczego, mamo? Jest książką mocno przepełnioną emocjami i choć tę polecam przede wszystkim młodszym dziewczynom, by ustrzec je przed zbyt wczesną nieplanowaną ciążą, to nie każda jest w stanie zrozumieć zachowanie Marleny – głównej bohaterki. Pokaż mi swój świat niesie nadzieję i wiarę w to, że wszystko jest możliwe, ale tam również pojawia się dość trudny temat. Uwielbiam tę książkę ze względu na cudnych bohaterów, smakowite wypieki, no i moją rodzinną miejscowość Stronie Śląskie. Z kolei Spotkajmy się na Chestnut Hill to taka opowieść, która otula niczym ulubiony kocyk. To historia o sile przyjaźni, miłości, zaufania do drugiej osoby, o nowych początkach, spełniających się marzeniach, ale i problemach dnia codziennego. Także jeśli ktoś ma ochotę na irlandzkie wakacje, powinien zacząć właśnie od tej ;)

5. Która historia, którą pisałaś była najtrudniejsza, a jaka jest najbliższa twojemu sercu?

Jak już wspomniałam wcześniej, każda jest zupełnie inna, więc nie potrafię wybrać tej, która jest mi najbliższa. Do każdej mam ogromny sentyment i kocham na swój sposób. W każdej z nich staram się również podejmować dość ważne trudne tematy. Uwolnij mnie oraz Nasze jutro zawierają przemoc, toksyczne związki, próbę wydostania się z nich, walkę z przeszłością. Dlaczego, mamo? to przedwczesna nieplanowana ciąża, zmiany, jakie zachodzą w kobiecie, a właściwie jeszcze młodej dziewczynie, depresja poporodowa i konsekwencje jakie może za sobą nieść. Pokaż mi swój świat tu najciężej było mi poprowadzić postać sześcioletniej Martynki, która w tragicznych okolicznościach straciła wzrok oraz rodziców. Choć z drugiej strony była dla mnie takim promykiem, który dodawał ogromu światła i ciepła tej historii. W ostatniej książce opowiadam o trudach życia na emigracji, a dodatkowym utrapieniem okazali się bohaterowie, których przez przypadek trochę się namnożyło ;)

6. Jak wygląda Twoje otoczenie podczas tworzenia? Lubisz spokój czy wręcz odwrotnie, a może masz jakieś specjalne rytuały, przyzwyczajenia?

Lubię pisać słuchając muzyki. Czasami słucham przypadkowej play listy, czasami wybranej ścieżki dźwiękowej, a jeszcze innym razem odtwarzam w kółko tylko jeden utwór muzyczny, który później czytelnicy mogą odnaleźć w treści książki. Muszę mieć coś do picia i pochrupania, najlepiej chipsy ;) Zazwyczaj też piszę nocami. W dzień zbyt wiele rzeczy mnie rozprasza.

7. Jest jakiś temat, który boisz się poruszyć? Jeśli tak, to dlaczego akurat ten?

Nie sądzę. Wiem, że nie podejmę się pisania gatunków, których nie znam i nie lubię, jak chociażby science fiction, czy horrory. A jeśli chodzi o tematy? Piszę o tym, co znam, czuję, lub o czym chcę napisać i odpowiednio się do tego przygotowuję.

8. Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia, która powala totalnie na nogi jak prawie w każdym romansie?

Nie lubię przesłodzonych romansów ;) Ale wierzę, że miłość potrafi pojawić się od pierwszego wejrzenia. Znam wiele takich przypadków <3

9. Jeśli mogłabyś dać rady dla początkujących pisarzy, to jakie by to były?

Kiedyś otrzymałam znakomitą radę i to właśnie nią dzielę się z innymi. Jeśli czujesz, że chcesz coś napisać, po prostu usiądź i pisz. Jeśli codziennie napiszesz jedną stronę tekstu, w ciągu roku nazbiera Ci się pokaźnych rozmiarów książka. Chcieć, to móc.

10. I na sam koniec, mam jeszcze jedno pytanie; Gdybyś mogła zmienić jedną rzecz, jaka by to była? A może uważasz, że to, co nas spotyka w życiu takie właśnie miało być? 

Dokładnie tak uważam. Nasze doświadczenia kształtują naszą osobowość. Pewnie, że gdybym mogła spróbowałabym zmienić kilka rzeczy, źle podjętych decyzji, ale czy wtedy byłabym tą samą osobą? Czy byłabym w miejscu, w którym jestem? Może byłoby jeszcze lepiej, ale co, jeśli nie? ;) 

Serdecznie dziękuję, że zechciałaś Dario poświęcić mi trochę czasu i odpowiedzieć na kilka pytań. Życzę wszystkiego dobrego na ścieżce zawodowej oraz na stopie prywatnej. Pozdrawiam Serdecznie :) 

Zostawiam wam także linki do social mediów Autorki, na które cieplutko zapraszam;

Facebook --> Klik   Instagram --> Klik   Strona --> Klik   Grupa  --> Klik 

4 komentarze:

  1. Dziękuję za podzielenie się tym wywiadem i życzę Darii Skibie dalszych sukcesów w jej literackiej karierze! 📚✨

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że go przeczytałaś :) I dziękuję w imieniu Autorki.

      Usuń
  2. Fajny wywiad, czasami warto poczytać coś o autorach... :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger