Abby Jimenez - To tylko przyjaciel - Wydawnictwo Muza - Recenzja

Trzymaj się w pobliżu. Kiedy jej chłopak wróci do domu mogą się wydarzyć dwie rzeczy. Albo zerwą, albo wezmą ślub. W pierwszym przypadku szybko się o tym dowiesz i będziesz w pobliżu. To może trochę potrwać, ale przecież lubisz jej towarzystwo. - wzruszył ramionami. - Tak więc postaraj się spędzać z nią dużo czasu i zostań jej przyjacielem.”

Kristen Peterson zajmuje się wysyłaniem gadżetów dla psów. Przez przypadek poznaje Josha Copelanda, strażaka i ratownika medycznego, który przyjechał w te strony do nowej pracy po rozstaniu ze swoją dziewczyną.  

Kris potrzebowała stolarza, a on dodatkowego zajęcia, aby spłacić zaległości jakie pozostały po dawnej sympatii. I w ten o to sposób pomogli sobie nawzajem, a do tego okazało się, że mają być świadkami na ślubie swoich przyjaciół. 

Sytuacja się zaczyna zmieniać, kiedy Kristen dostaje wiadomość od swojego chłopaka, że przedłużył kontrakt na misjach zagranicznych. To był szok i podstawa do zerwania ich związku na odległość. 

Josh myśli, że teraz nadszedł jego czas, ale szybko zostaje sprowadzony na ziemię, kiedy Kris oznajmia mu, że mogą zostać jedynie przyjaciółmi i to na jej warunkach. Żeby jej nie stracić zgadza się na taki układ z myślą, że się dowie co jest tego powodem.

Kristen, jeśli o mnie chodzi, nic się nie zmieniło. Moje uczucia są ciągle takie same. Chcę z tobą być niezależnie od wszystkiego. Bardzo przepraszam za to, co zrobiłem. Po prostu nie wiedziałem...Kiedy mówiłem, że...”

Josh widzi, że są z Kris bardzo blisko ale oddalają się coraz bardziej, kiedy tylko wspomina o rodzinie i aby byli razem. On często mówi jej o swoich siostrach i że on też myśli o dużej rodzinie, bardzo kocha dzieci, bo one są najważniejsze. Prawda jakiej się dowiaduje całkowicie zbija go z nóg a ona w tym czasie ucieka. 

Po namyśle Kris zjawia się u niego w pracy, aby się wytłumaczyć i porozmawiać. Wtedy dzwonek alarmowy wzywa załogę do wypadku rannego motocyklisty. Dalej wydarzenia następują samoczynnie - jest źle. Ranny motocyklista okazuje się przyjacielem Josha.

To ty wiesz, co jest dobre dla ciebie. Twoja matka zrujnowała ci życie. Już w dzieciństwie zawiesiła ci poprzeczkę tak wysoko, że nie byłaś w stanie spełnić jej oczekiwań. Doskonale wiedziała, że nie dasz rady. Teraz uważasz, że musisz być perfekcyjna, bo inaczej na nikogo nie zasługujesz.”

To tylko przyjaciel to historia o miłości, pożądaniu z nutką dramaturgii. Trzymająca w napięciu i nie pozwalająca się skupić na sprawach codziennych dopóki nie przeczytamy ostatniej strony. 

Autorka pokazuje w tej powieści słabość Kristen do Josha, która nie chce obarczać go swoimi problemami. Próbuję więc zniechęcić go do siebie, ale on jest w niej tak zakochany, że nie przeszkadzają mu jej problemy, liczy się tylko ona.

Czy mimo wielu przeciwności bohaterowie osiągną cel? Dowiecie się na końcu książki. Polecam serdecznie. 

Dziękuję za egzemplarz wydawnictwu 

8 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce już kilka razy, mimo dobrych opinii nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No zależy kto co lubi :) Lekka i przyjemna obyczajówka :)

      Usuń
  2. Mnie ta książka bardzo mi się podobała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią przeczytam, bo mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ją już na mojej półce, więc to tylko kwestia czasu, aż ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger