Julita Sarnecka - I like you, Hype Boy - Wydawnictwo Filia - Recenzja

„[...] To wszystko, o czym mówiliśmy, jest częścią naszej przeszłości i jestem pewny, że gdybyśmy tego nie przeżyli, nie bylibyśmy w tym miejscu, w którym jesteśmy teraz [...]”.

Sana to dwudziestodwuletnia dziewczyna mieszkająca w Nowym Jorku z rodzicami. Jest stażystką pracującą w jednej z nowojorskich redakcji, gdzie nie idzie jej najlepiej. Ma ciągle jakieś przygody, a to wszystko zawdzięcza swojemu roztargnieniu. Szef nie wie, co ma z nią począć, znajomość z jej ojcem nie ułatwia mu wcale tego, aż wpada na genialny pomysł. 

Zleca dziewczynie napisanie artykułu o najpopularniejszym zespole k-popowym na świecie – TBT. Zna ona dobrze język koreański, więc stwierdził, że da szansę jej się wykazać. Sana ma jednak wątpliwości, bo warunkiem zlecenia jest przeprowadzenie się na dwa miesiące do Korei i życie z członkami zespołu, aby ich lepiej poznać.

Pełna wątpliwości podejmuje decyzję i rusza w nieznany jej świat, gdzie czeka ją wiele niespodzianek.

„Biła od nich jakaś magia, która czarowała każdego, kogo napotykali na swojej drodze”.

I like you, Hype Boy to pierwszy tom serii Beyond the k-pop/TBT STAGE pokazująca historię dziewczyny, która dostaje wielką szansę od losu i będzie mogła spełnić swoje marzenie o zaistnieniu w świecie dziennikarstwa. Musi tylko na dwa miesiące wyprowadzić się do Korei, gdzie będzie towarzyszyć jednemu z najbardziej popularnych zespołów k-popowym - TBT na świecie. 

Autorka w swojej powieści zabiera nas do świata koreańskiej kultury i życia tamtejszych gwiazd popularnego zespołu muzycznego. Sława, popularność i pieniądze, za to wszystko trzeba zapłacić wysoką cenę, jaką jest spokój, prywatność oraz odpoczynek. Codzienne przygotowania do koncertów potrafią wymęczyć nie tylko organizm, ale także psychikę. Wszystko musi być perfekcyjne i dopięte na ostatni guzik. A do tego każdego dnia wystawionym się jest na wścibskie spojrzenia dziennikarzy, którzy polują tylko na jakąś wpadkę, albo ciekawy smaczek z życia. 

Książka pełna tajemnic, trudnych decyzji, presji, troski, wsparcia, realizacji swoich marzeń, przyjaźni,  niespodziewanego uczucia, pożądania oraz zaskakujących zwrotów akcji. 

Muszę wam przyznać, że jestem mile zaskoczona, bo nie spodziewałam się, że aż tak bardzo się wciągnę w tę historię. Bo na co dzień wcale nie słucham k-popu, nie miałam do czynienia z tym światem. Sięgnęłam po tę książkę, ze względu na pisarkę, bo lubię jej poprzednie dzieła i zaskoczyła mnie po raz kolejny. 

Dzięki niej dowiedziałam się dość sporo o koreańskiej kulturze, jak i o tym, jak działa tam show-biznes. Podobało mi się także, że został wprowadzony na końcu książki „słowniczek pojęć” zawiązany z muzyką, ale i powiedzonkami koreańskimi. Mega sprawa pozwoliło mi to jeszcze bardziej zrozumieć całą tę otoczkę, aż włączyłam sobie jedną nutkę z playlisty przy pisaniu recenzji. I nawet wpada w ucho. 

Polecam wam bardzo gorąco zapoznać się z powieścią, która pozwoli wam zaprzyjaźnić się z k-popem. A jeśli już kochacie ten rodzaj muzyki, to chyba zachęcać was nie muszę po sięgnięcie. Idealna lektura dla nastolatków, młodzieży, jak i dorosłego czytelnika. 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu 

(Współpraca Barterowa z)

3 komentarze:

  1. Dawid Arendarski19 września 2024 16:39

    Świetna recenzja kochanie ❤️😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że trafiłam na Twoją recenzję, bo byłam bardzo ciekawa tej książki i nie wiedziałam czy warto kupić :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger