Jamie McGuire - Chodząca katastrofa - Wydawnictwo Albatros - Recenzja

„Może to tylko ze mną jest tak. Może tylko ze mną i z nią. Może razem tworzymy mieszankę, która albo spowoduje eksplozję, albo stopi się w jedno. W każdym razie wydawało mi się, że w chwili, w której ją spotkałem moje życie stanęło na głowie. I za nic nie chciałem żeby było inaczej”.

Abby Abernathy i America Mason, choć przyjaciółki to zawsze były dla siebie jak siostry. Trudna sytuacja rodzinna sprawia, że dziewczyny, aby dotrzymać sobie towarzystwa wybierają się wspólnie do Eastern małego miasteczka na Uniwersytet, gdzie Abby pragnie, studiować księgowość.

Młoda studentka nie ma doświadczenia z mężczyznami a życie w akademiku pokazuje, że unikanie ich będzie dużo ją kosztowało.

Sytuacja się komplikuje, kiedy przyjaciółki oglądając nielegalną walkę poznają przystojnego faceta o dzikim spojrzeniu, który choć jest ulubieńcem wielu kobiet, to chce zrobić na Abby jak najlepsze wrażenie aby zaprosić ją do swojego pokoju. Odmowa z jej strony sprawiła, że Travis czuje się z tym źle i postanawia poznać bliżej dziewczynę, która powiedziała nie, a robiąc mu na przekór postanawia o nią zawalczyć.

„I choć nie mogłem nazwać tego inaczej, jak uzależnieniem, nie miałem śmiałości spróbować nawet odrobiny. Tylko trzymałem ją blisko, czując się lepiej, że ją tu mam. Nie było dla mnie nadziei”.

Travis Maddox, choć studiuje prawo karne to bierze udział w nielegalnych walkach na ringu, aby starczyło na szkołę i życie rozrywkowe. Wychowany bez matki wśród starszych braci i wymagającego ojca, umiał tylko walczyć nie zwracając uwagi na uczucia.

Poznana dziewczyna o ciętym języku i dziwnym spojrzeniu przypomina mu wcześniejsze lata podłego życia. Travis znając swoją przeszłość czuje, że Abby nie mówi mu wszystkiego, a spotkanie na parkingu tylko upewnia go w tym przekonaniu.

Powrót Abby i Travisa do Vegas wyjaśnia wiele jej tajemnic, ale decyzje podjęte przez niego sprawiają, że ich drogi po powrocie się rozchodzą. Czy na zawsze?

„Nigdy nie dawaj za wygraną, kiedy walczysz o to, czego pragniesz”.

Chodząca katastrofa to ciekawa historia Abby i Travisa opisana dwóch częściach, widziana oczami naszych bohaterów. Autorka stworzyła ciekawe opowiadanie o dwójce przyjaciół, którzy byli dla siebie jakby po przeciwnych stronach.

Travis choć uchodził za twardziela to przy bliższym poznaniu stawał się bezbronny, a powiedzenie, że ten facet nie boi się nikogo przestawało być prawdziwe. Abby Abemathy była jedyną osobą, której Travis się obawiał, ale z innego powodu. Poznajemy go bliżej oraz jego przeszłość, która go ukształtowała na osobę jaką się stał. 

Autorka w tej powieści pokazuje nam, że warto dawać szansę, nie oceniać nikogo z góry, tylko dać sobie czas na poznanie danej osoby, bo może kryć w sobie wiele wartości oraz chować w duszy swoje przeżycia, przeszłość, z którą walczy.  

Bardzo polecam zapoznać się z tą katastrofą, która bardzo mi się spodobała ze sposobu, jak były opisane te same historie. W Pięknej katastrofie poznajemy opowieść z perspektywy Abby, a w chodzącej katastrofie Travisa, która jest fajnym uzupełnieniem poprzedniczki. Możemy także dowiedzieć się jak cierpiał po stracie Abby, jak żył zanim ją spotkał i dlaczego nazywa ją „Gołąbkiem”.


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu 

4 komentarze:

  1. Dawno nie czytałam żadnego erotyku...czas to narobić. Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocny erotyk to nie jest, więc myślę, że jak na początek będzie dobra :)

      Usuń
  2. Czytałam już obie części tej serii i jestem bardzo zadowolona z ich lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, a Piękne zapomnienie czytałaś? Niedawno się dowiedziałam, że są w jakiś sposób powiązane.

      Usuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger