Adriana Rak- Marokańskie Słońce - Wydawnictwo WasPos - Recenzja

„Byliśmy jak nastolatki, którzy żyją tu i teraz, nie myśląc o tym, co nas czeka dalej”.

„Marokańskie Słońce” to opowieść o Marysi, która pragnie uciec przed trudną przeszłością, więc wyjeżdża do Hamburga, żeby tam zacząć nowe życie. Na lotnisku spotyka pewnego mężczyznę o imieniu Bilal, który nie szuka nowej miłości, lecz magiczna siła przyciąga ich ku sobie. Czy miłość od pierwszego wejrzenia może się udać? 

„Od dzisiaj jesteś moim marokańskim słońcem, kochanie. Czymś, za czym zawsze będę tęsknił i co zawsze będzie dla mnie tak piękne i gorące". 


Uczucie, jakie zaczęło rodzić się pomiędzy Marysią i Bilal'em było tak piękne i wyraziste, że wydawać by się mogło, że nic nie może zepsuć tej miłości. Wszystko z czasem zaczęło się psuć, kiedy zaczęli sobie uświadamiać, jak wielka bariera kulturowa ich dzieli. Ona była Polką, a on Marokańczykiem co wiązało się z inną religią. Nie zawsze wielka miłość jest w stanie wygrać z wiarą i tradycją, w jakiej przecież zostało się wychowanym. Czy mimo tego naszych bohaterów czeka szczęśliwe zakończenie? 


„Kiedyś myślałem, że nie można zakochać się w kimś od pierwszego wejrzenia. Ilekroć słyszałem takie historie, zaśmiewałem się szczerze, zastanawiając się, jak dwoje rozumnych ludzi jest w stanie zakochać się w sobie od pierwszych chwil. Wydawało mi się to co najmniej niedorzeczne. Miłość była dla mnie wręcz nieosiągalna. Aby osiągnąć stan zakochania się, musiałbym najpierw kogoś poznać, polubić, a dopiero później pomyśleć o głębszych uczuciach. Tak mi się przynajmniej wydawało. Do czasu. Wszystko zmieniło się, gdy poznałem Marysię”. 

„Marokańskie Słońce” jest to opowieść o trudnej, ale prawdziwej miłości płynącej prosto z serca. Ukazuje, z jakimi przeszkodami muszą się mierzyć pary z różnych światów tak naprawdę. Autorka także pięknie ukazała piękno Maroka oraz zalążek islamskiej kultury.

Polecam bardzo serdecznie książki Adriany, ma ona bardzo oryginalny styl pisania, a każda z jej książek niesie jakieś przesłanie, z którymi możemy się wiele nauczyć.


Adriana Rak - autorkaWydawnictwo WasPos



6 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja, jak książka pojawi się w mojej bibliotece to na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Mam nadzieję, że pojawi się jak najszybciej :)

      Pozdrawiam Serdecznie :)

      Usuń
  2. Jakoś nie przekonują mnie do siebie tego typu historie. Niekiedy bywam nieczułą małpą, ale jeżeli książka składa się w większości z „miłosnych przypraw”, mam wtedy ochotę uciekać w siną dal. Także podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj na pewno nie jesteś, aż tak nie czuła każdy ma jakieś tam uczucia w głębi siebie. Jednak rozumiem cie nie każdemu takie pasują.

      Pozdrawiam Serdecznie :)

      Usuń
  3. Raczej nie dla mnie, nie za bardzo odnajduję się w takich klimatach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam,ale jednak mi się spodobała ;)

      Pozdrawiam Serdecznie :)

      Usuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger