Grupa Literacka Ailes - Dopóki śmierć nas nie rozłączy - Wydawnictwo WasPos - Recenzja

„Zakochaj się na zabój, pałaj zemstą z powodu nieodwzajemnionej miłości, pozwól doprowadzić się do szaleństwa i ustrzelić Amorowi.” 

„Dopóki śmierć nas nie rozłączy” to kolejna już antologia utalentowanych autorek z Grupy Literackiej Ailes. Dziewiętnaście fantastycznych kobiet i dziewiętnaście zaskakujących opowiadań, każde jest inne, każde ma coś w sobie. Każdy znajdzie coś dla siebie, bo miks gatunków jest tu pełen wachlarz. Wszystkie jednak łączy miłość, a motywem przewodnim są Walentynki.

Wszystkie opowiadania są wyjątkowe i każde zasługuję na odrobinę uwagi, dlatego postanowiłam, że wspomnę o każdej historii.

( Kolejność będzie taka jak w książce na końcu wam powiem, które najbardziej przypadły mi do gustu)

Opowiadanie 1

Ewa Pirce - strona autorska - Kiedy wschodzi słońce

"Wrzaskotka była najbardziej przerażającą, najbardziej kapryśną i najbardziej rozchwianą emocjonalnie ciężarną, jaką nosiła ta ziemia."

Autorka przeniosła nas ponownie do bohaterów powieści Dopóki nie zajdzie słońce. Samuel musi zmierzyć się z humorkami swojej ciężarnej narzeczonej i myślą, że zostanie ojcem.
Czy sobie poradzi i starczy mu cierpliwości? Przekonajcie się sami.

Bardzo lubię tę wybuchową dwójkę, ale i całą rodzinkę z nimi nie jesteśmy w stanie się nudzić.

Jedna myśl, która mi przyszła do głowy to, że jeśli nie znacie Samuela i Jess to najlepiej byłoby sięgnąć po książkę Dopóki nie zajdzie słońce.


Opowiadanie 2 

Anna Tuziak - Strona Autorska - Dwa oblicza

"Wystarczyły jej krótkie znajomości, jednorazowe przygody. Tak było łatwej i prościej. Takie było życie Chloe. I nic nie zapowiadało zmian."

Chloe to młoda kobieta, która nie wierzy w miłość - wypiera z świadomości to uczcie. Liczą się dla niej tylko jej własne korzyści i spełnienie z przypadkowymi mężczyznami.
Fałszywe imię, zero informacji czysty seks. Jednak los zagotował jej niespodziankę, a jaką to sami się przekonajcie.


Opowiadanie 3 

Anna Langner - strona autorska - Adam

"Miłość powinno traktować się ostrożnie, pielęgnować ją wynosić na piedestał, nie przeciągać jej po brudnym chodniku, a już na pewno nie po brudnej kotłowni. Kochać nie powinno być słowem używanym codziennie, obok innych powszednich słów, a już na pewno nie obok wulgaryzmów."

Historia Adama opowiada, o chłopaku który próbuje ulokować swoje uczucia. Parzy na swojego kumpla jak w obrazek i chce być taki jak on..chce żeby go pokochał. Bardzo Intrygujące i ciekawe opowiadanie, które ma potencjał na całą książkę. 


Opowiadanie 4

Lycoris Caldwelli Magdalena Lisiecka - W najdzikszych snach

" Przykro mi, że zepsułem ci plany na dzisiejszy wieczór - wymamrotał Derrick. Tym razem Maura potrafiła uwierzyć, że słowa naprawdę pochodziły z jego serca, a nie były kolejną próbą owinięcia jej sobie wokół palca."

Jest to historia o potężnej czarownicy i czarowniku, który poszukuje pomocy.
Muszę przyznać, że nie przypadło mi do gustu to opowiadanie, a to za sprawą tego, że nie wywołano u mnie żadnych emocji.

Opowiadanie 5

Ludka Skrzydlewska - strona autorska - Pieska miłość

"Nie wiem, czy jestem gotowy na jakąkolwiek romantyczną relację z kobietą. Valerie jednak sprawia, że chcę być gotowy i że chcę spróbować." 

Bardzo mi się podobała historia Val i Wyatta oraz jego ukochanego i walecznego psa Duke'a. Kiedy opowiadali co ich spotkało to przez chwilę mi się łza w oku zakręciła. Popłynęłam czytając te krótkie opowiadanie i aż żałuję, że tak szybko się skończyło.

Opowiadanie 6 

Kamila Malec- strona autorska - De Crease

"Teraz jak patrząc na to, jak wygląda moje życie, nie jestem pewna, czy chcę, aby pojawił się w nim ktoś, kto zawładnie moim sercem i duszą."

Kamila pokazała w tym opowiadaniu swoją nową twarz i mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Stworzyła silną bohaterkę, która musi zmierzyć się z brutalnym mafijnym światem, a do tego jeszcze nim rządzić. Jestem ciekawa jakby rozwinęła autorka te opowiadanie.

Opowiadanie 7

Rain Winter - Trafiona - zatopiony

"Czy wiesz, że ten dołek, który zacząłeś sobie kopać w chwili postrzelenia mnie, pogłębia się z minuty na minutę? Jeszcze jedna taka uwaga i zaraz cię do niego wepchnę, a potem szybko zasypię, dla pewności przyciskając jeszcze kamieniem!" 

Muszę przyznać, że miałaś naprawdę fajny pomysł i ciekawie stworzyłaś bohaterów od razu polubiłam Asie i Michała. Są z nich takie dwa zadziorne dynamity. Musicie koniecznie poznać ich historię.

Opowiadanie 8

Anna Fobia - Remedium 

"Pomyślałem, że przecież każdy w życiu popełnia błędy. Warto jednak czasem się zatrzymać i nad sobą zastanowić. Dać szansę i wybaczyć również sobie." 

Zraniona kobieta to niebezpieczna kobieta w której kryje się ukryty mały zabójca i czyha tylko na odpowiedni moment, żeby przyszpilić swoją ofiarę. Mężczyźni uważajcie, co robicie i z kim zadzieracie, bo kobiety potrafią mieć wiele twarzy i od was zależy, którą z nich poznacie.
Świetne opowiadanie!

Opowiadanie 9 

Noemi Vain - Pójdę za tobą 

"Nie możemy wybrać, kogo kochamy. Tak samo jak nie decydujemy, kiedy ktoś odejdzie z naszego życia. Możemy tylko kolekcjonować wyjątkowe chwilę, licząc, że pozostaną z nami już do końca."

Prawdziwa miłość może przezwyciężyć wszystko nawet śmierć. Więc jeśli kiedyś stracicie drugą osobę bezpowrotnie, to pamiętajcie, że ona mimo wszystko nadal przy was będzie duchem. A może i stanie się coś nieprzewidywalnego, jak w tym opowiadaniu i magia życzeń zamieni się w rzeczywistość...

Opowiadanie 10 

Ana Rose - Nieznane piekło 

"Pragnę wyrwać się z tej gehenny, ale nie mogę. Za mocno w to weszłam, aby pozwolili mi odejść. Piekło na ziemi istnieje i jego epicentrum znajduję się tutaj." 

Autorka stworzyła historię, która nie jest przyjemna ani słodka. Żeby przetrwać w piekle na ziemi trzeba być silnym i nie bać się tego co nas czeka, ale też trzeba mieć nadzieję, że jest jakaś szansa ucieczki.

Opowiadanie 11 

Francesca Vulneratus - Every Little Thing 

"Miłość dopada każdego. Czasami dość nieoczekiwanie i gwałtownie, ale dopada. Jest niczym prawdziwa bomba, która eksploduje w twoim sercu i nic już tego nie zatrzyma. Jej szczątki zamieszkają wywnętrz, przypominając o sobie każdego cholernego dnia." 

Przepiękna historia, która głęboko zapada w serce. Jest taka prawdziwa i rzeczywista daje nadzieję, że mimo odniesienionych zawodów miłosnych w przeszłości to jednak warto ponownie zaufać i poczuć znowu piękne uczucie miłości. Miłości od której przyspiesza bicie serca.

Opowiadanie 12 

K.C. Hiddenstorm - Piękny widok 

"Była jego biletem do wspanialszego świata, ogniem mieszającym się z krwią. Przy niej mógł uwierzyć, że wszystko będzie dobrze, że życie wcale nie wali mu się na głowę. Swoim blaskiem na krótką chwilę odsuwała gorzki smak porażki, tłumiła ból, dawała mu nadzieję." 

Muszę szczerze przyznać, że spodziewałam się po autorce więcej, że mnie czymś zaskoczy. A tu nie do końca mnie porwała ta historia. Jedno jest pewne dla miłości zrobi się wszystko i to dosłownie..

Opowiadanie 13 

Małgorzata Kasprzyk - Walentynkowy horror 

"Niestety nad tymi wspomnieniami górowała ponura perspektywa na przeszłość. Walentynkowy horror, jaki oboje przeżyli, kładł się cieniem na wszystkim, co jeszcze mogło mieć miejsce." 

Bardzo fajna historia o młodych ludziach, którzy spotkali się na szybkiej randce i tak ich znajomość się pogłębiała z dnia na dzień. Czytało mi się bardzo szybko to opowiadanie. W życiu może zdarzyć się dosłownie wszystko, bo życie jest pasmem niespodzianek.

Opowiadanie 14 

Lilianna Garden - Oddech ciemności 

 "Jej uśmiech rozświetlał mrok panujący w jego czarnej duszy. Miał ochotę pochwycić ten blask i nigdy więcej nie wypuszczać z rąk." 

Musze powiedzieć, że kupiłaś mnie tą historią i nie mogę się doczekać powieści pt. "Mroczny Kosiarz". To zdecydowanie moje klimaty. Jestem ciekawa jak potoczą się dalsze losy Harley i Darafera. Przypadkowe spotkanie w barze może odmienić wszystko. Czy będzie im dane się jeszcze raz połączyć? Bardzo mi się podobało! 

Opowiadanie 15 

Camille O'Naill - Biały pocałunek 

"W takie wieczory jak ten zdawał sobie sprawę, że Liv pomogła uleczyć jego duszę. Stała się balsamem, który ukoił go i pozwolił otworzyć serce, i za to pokochał ją do szaleństwa." 

Biały pocałunek to historia agenta O'Connora, który w dniu walentynek musiał zostawiać swoją ukochaną, bo dostał ważne wezwanie z pracy. W dniu zakochanych została zamordowana młoda kobieta, a on musi rozwikłać kto za tym stoi czy mu się uda przekonajcie się sami. 

Opowiadanie 16

D.B. Foryś  - FAUN

"Był dla mnie wszystkim. Urzekającym i opiekuńczym przyjacielem, namiętnym, seksownym i cholernie zmysłowym kochankiem,lecz jeżeli sytuacja tego wymagała, zamieniał się też w przerażającego, groźnego oraz potwornie bezwzględnego demona. Przy nim zawsze czułam się bezpieczna i niezwyciężona. Zakochanie się w nim to najlepsze, co mnie w życiu spotkało."

No co ja mogę powiedzieć jak zawsze jestem oczarowana kolejną dawka szalonej Tessy Brown i Kiliana (dziękuję ci kochana za niego uwielbiam o nim czytać). Tym razem wyruszają zbadać tajemnicze zaginięcia zakochanych par. Czy im się uda rozwikłać tę zagadkę? Musicie się przekonać na pewno będzie bardzo interesująco.

I koniecznie sięgajcie po Tylko żywi mogą umrzeć, który jest początkiem uniwersum Tessy Brown!


Opowiadanie 17 

Justyna Szumańska - Fenella 

"Każdy krok postawiony był z gracją. Każde spojrzenie stalowych oczu mówiło: "Oto jestem. Do mnie należy ta ziemia". Jednorożec - symbol Szkocji - okrążył powalonego na ziemię Chase'a i odgrodził go od brollachana. Bóstwo mroku poczuło respekt do tego czystego, niewinnego stworzenia, zaakceptowało porażkę i powoli wycofało się, rozpłynęło w nocnych ciemnościach... " 

Historia ta nie bardzo mi przypadła do gustu. Opowiada o Chase, któremu warunki pogodowe pokrzyżowały plany i kierowany swoim instynktem zaprowadziły go do pensjonatu "Fenella". 
Tam zaczęły dziać się dziwne i niepokojące rzeczy.. Czy to wszystko okaże się tylko jego wyobrażeniami, a może czystą prawdą?

Opowiadanie 18

Aga Kalicka - Motylek 

"Narcyzy wydzielają truciznę. Nie mogą być z innymi kwiatami. Zatruwają je swoją obecnością. Nie zawsze jak coś ładnie ze sobą wygląda, oznacza, że jest dla siebie dobre." 

Miłość ma różne odcienie te gorsze i te dobre. W tym opowiadaniu poznamy miłość tragiczną wręcz obsesyjną. Kamilek zauroczył się w pięknie motyli tak bardzo, że stało się to jego obsesją. Pewnego wieczoru młoda kobieta na swojej drodze spotyka Kamilka, który decyduje się jej pomóc przyjmując ją na jedną noc... Jednak czy dziewczyna wyjdzie z tego cała? Bo w końcu nie powinno ufać się nieznajomym.

Opowiadanie 19 

Emila Szelest - Jesteś mną 

"Umieramy, kochając się z oddali, paradoksalnie łącząc się w najbardziej znienawidzonym przez nas dniu w roku. Ja jestem nim, on jest mną. Jesteśmy jednością." 

Lepszym opowiadaniem ta antologia nie mogła się zakończyć. Było tajemniczo, namiętnie i krwawo! Bardzo mi się podobało. Historia dziewczyny, która ma uraz do walentynek i chłopak,który nie zaznał miłości. Połączyła ich sprawiedliwość na wieki. Miłość potrafi mieć odcień mroku, bo przecież miłość boli.

  
Jeśli nie wiecie co poczytać w zimowe wieczory, to zatopcie się w najnowszej antologii Dopóki śmierć nas nie rozłączy. Opowiadania w niej zawarte pozwolą wam się oderwać od codzienności i przepaść z bohaterami, tak przeróżnych historii. Gorąco wam polecam.

W takich antologiach dobre jest też to, że możecie poznać autora, którego na przykład wcześniej nie znaliście, a dał wam się poznać na tyle, żeby sięgnąć po inne prace danego autora.

Mi do gustu najbardziej przypadły opowiadania autorów; D.B. Foryś  - FAUN, Lilianna Garden - Oddech ciemności, Anna Fobia - Remedium, Rain Winter - Trafiona - zatopiony, Emila Szelest - Jesteś mną, Francesca Vulneratus - Every Little Thing, Ludka Skrzydlewska - strona autorska - Pieska miłość, Kamila Malec- strona autorska - De Crease, Camille O'Naill - Biały pocałunek.

Wspomnę jeszcze, że cały dochód ze sprzedaży przeznaczony jest na cel charytatywny - IOP w Otwocku - Fundacja Rodzin Adopcyjnych. Mam nadzieję, że Wy także dołożycie swoją cegiełkę zakupując antologię.



Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu 


6 komentarzy:

  1. Na pewno jest to bardzo interesująca i ciekawa pozycja, ale ostatnio coraz rzadziej sięgam po krótką formę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie planuje przeczytać inną antologię od tej grupy i wydawnictwa — Deszczowe sny.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz bardziej przekonuje się do krótkich formy wypowiedzi, więc chętnie sięgną po tę antologia. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Klimatycznie daleko od moich książkowych zainteresowań, ale pomyślę o opcji prezentowej, w końcu warto pomagać gdy szczytny cel.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger