Ludka Skrzydlewska - Sentymentalna bzdura - Wydawnictwo Editio Red - Recenzja

„Byłam zepsuta od pięciu lat i nikt nie potrafił mnie naprawić. Sama też zresztą niespecjalnie próbowałam, chociaż byłam na siebie zła, że rozpadłam się przez taką głupotę; bałam się jednak, że to, co z takim trudem poskładałam i jako tako posklejałam, znowu całkiem się rozleci.”

Veronica Cross to piękna kobieta, która została dotkliwe skrzywdzona przez co uciekła z rodzinnego domu do Londynu. Od feralnego zdarzenia, które pozostawiło na jej psychice ślad minęło pięć lat, a mimo to w głębi siebie jeszcze nie potrafi zapomnieć. Jednak dzięki przyjacielowi jakoś daję radę. Jest trochę jak takie zagubione dziecko we mgle nigdzie nie może znaleźć swojego miejsca przez co, co rusz zmienia miejsce pracy. Facetów unika jak ognia piekielnego przez co jest nazywana królową śniegu”.

Kiedy wyjeżdżała z rodzinnego domu zarzekła sobie, że nigdy tam nie wróci. Jednak pewno dnia niespodziewanie dzwoni do niej jej matka z zaproszeniem na ślub Grace. Dziewczyna nie miała ochoty wcale tam jechać, ale jej rodzicielka ją przechytrzyła i nie dała wyboru. Przez co Veronica ma tylko trzy dni na znalezienie fałszywego narzeczonego.

I wtedy Tony wpada na genialny pomysł, podsuwa jej swojego brata Henry’ego. Wmawiając Ronnie, że on jest gejem przez dziewczyna się zgadza.

„Henry był jak tykająca bomba zegarowa, której odliczania nie mogłam zobaczyć. Nie miałam pojęcia, kiedy wybuchnie.”

Henry Valentin to facet idealny mówię wam jest niesamowity. Ma za sobą ciężkie dzieciństwo mimo tego poradził sobie i wyszedł na prostą. Kiedy jego brat Tony dzwoni do niego z propozycją pojechania z Veronicą i udawania jej narzeczonego zgadza się bez wahania.

Na miejscu przystojny i sympatyczny Henry oczarowuję sobą całą jej rodzinę. Jednak jedna osoba jest z tego powodu bardzo zawiedziona, a wręcz przepełnia go złość. Carter to brat przyszłego męża Grace.

Ronnie i Henry zaczynają się coraz bardziej zbliżać do siebie. Kiedy jednak na jaw wychodzi, że jej przyjaciel ją okłamał i jego brat jednak nie jest gejem, to dziewczyna ma mieszane uczucia i serce zaczyna walczyć z rozumem.

Wszystko by było w porządku, żeby nie demony przeszłości, które atakuję Ronnie, a dobra spostrzegawczość Henrego wcale jej tego nie ułatwia, bo on zadaje jej coraz więcej niekomfortowych pytań.

Czy Ronnie otworzy się na Henrego i zaufa mu na tyle, żeby podzielić się z nim swoją przeszłością?
Do czego posunie się Carter, aby odzyskać Ronie?
Czy Henry odzyska miłość swojego życia, która wymyka mu się z rąk?

„Tony był jak bezpieczna przystań. Zawsze mogłam na niego liczyć w razie kłopotów.” 

Tony to najlepszy przyjaciel Veronicy z którym mieszka razem w Londynie. Są dla siebie jak brat i siostra ufają sobie bezgranicznie. Nie da się go nie lubić, bardzo pozytywny facet, który razem ze swoim bratem sporo przeszli.

„Czułam się tak, jakby ktoś roztrzaskał mnie na kilka kawałków i jakbym nie potrafiła poskładać się do kupy. A wszystko dlatego, że pozwoliłam sobie wierzyć, że mogło być inaczej. Lepiej.”

Sentymentalna Bzdura to gorący romans, który pochłania od samego początku i trzyma nas w napięciu do końca. Opowieść o Ronnie i Henrym ma w sobie wszystko czego czytelnik oczekuję. Dawkę humoru, pikanterii, rozwijającego się uczucia, skrywanych tajemnic oraz sensacji.

Ponadto autorka pokazuję nam, że zawsze warto walczyć, ze swoimi demonami przeszłości. Trzeba dać szansę sobie na szczęście, bo kiedy trafia się nam osoba, która pozwala nam się tym uporać to warto ponownie zaufać i nie bać się tego co nieuniknione.

Debiutancka powieść Ludki Skrzydlewskiej to lektura obowiązkowa po którą musicie sięgnąć. Bardzo dobry styl i bardzo dobra fabuła przy której odpłyniecie na cały dzień czy noc. Polecam wam ją bardzo gorąco! A ja czekam na kolejne książki autorki.


Dziękuję za egzemplarz autorce i wydawnictwu 


10 komentarzy:

  1. Mam ochotę na książkę, która mnie poruszy, więc myślę, że to będzie idealny wybór. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę na półce, już niedługo zamierzam ją przeczytać i mam nadzieje, że mi się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać po przeczytaniu jakie były twoje wrażenia :)

      Usuń
  3. Miałabym ochotę przeczytać! Spodobał mi się pomysł...

    OdpowiedzUsuń
  4. Może w wolnej chwili uda mi się po nią sięgnąć.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś mnie do niej nie ciągnęło, ale może kiedyś :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger