Laura Agustí - Historia pewnego kota - Wydawnictwo Albatros - Recenzja

„Koty to niesamowite stworzenia - chodzą własnymi ścieżkami, są mięciutkie i urocze ale gdy potrzeba potrafią być drapieżnymi bestiami”.

Historia pewnego kota to przepiękna opowieść hiszpańskiej artystki – malarki i graficzki, miłośniczki zwierząt, która po odejściu swojego kota syjamskiego Hej'a stworzyła autobiograficzny pamiętnik opowiadający o miłości do swojego czworonoga. Spędziła z nim prawie siedemnaście lat, które wspomina od bycia małą kuleczką po dorosłego kociaka. Widać przeogromną miłość autorki do swojego towarzysza i tęsknotę oraz to odczucie, że brak w życiu tego puszystego stworzonka. 

Mamy także doskonałą bazę informacji o kotach ich zachowaniach, opisy ras, reakcjach na różne rzeczy, ale także ich znaczenie w historii, sztuce i literaturze. W dodatku zachwyca swoim prześlicznym wydaniem, sama okładka jest cudowna, mogłabym na nią patrzeć i patrzeć a ilustracje zawarte w środku są również prześliczne. Zdecydowanie się zgadzam z wydawcą, że jest to wydawnicze arcydzieło.

Ja jestem straszną kociarą, koty w moim życiu są od zawsze i na zawsze. Obecnie w moim życiu jest Gwiazdusia i nie wyobrażam sobie życia bez niej, jest taką moją słodką diablicą. Koty to zjawiskowe stworzenia i bardzo inteligentne muszę przyznać, a swoim spojrzeniem potrafią zmiękczyć każde serduszko, moje na pewno. 

Polecam wam bardzo gorąco sięgnąć po tę książkę, która jest obowiązkowa dla każdego miłośnika kotów. Piękna relacja zwierzaka i człowieka jaka jest tutaj ukazana jest nie do opisania. Jedna wielka miłość, która nigdy nas nie zawiedzie, czasami też pobroi, ale to tak jak dzieci kochamy je ponad wszystko. 


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu
 

2 komentarze:

  1. Bardzo miło spędziłam z nią czas. Jest naprawdę bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, pierwszy raz spotkałam się z taką książką :)

      Usuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger