Aldona Skrzypoń-Powroźnik - Paragraf na diabła - Wydawnictwo WasPos - Recenzja Patronacka

„Każdego dnia wyłam z bólu, cierpiałam przez ciebie i przez to, co mi zrobiłeś. Doceń to, że tu jestem. Wiele mnie to kosztuje. Nie jest mi łatwo patrzeć na człowieka, który mnie zniszczył i uczynił ze mnie emocjonalny wrak. I jednocześnie dał mi najpiękniejsze momenty w życiu”.

Dagmara Baranowska została zraniona przez osobę, którą pokochała całym sercem i oddała mu duszę. Nie może się pogodzić z tym, dlaczego Marcel, tak ją potraktował, jednak mężczyzna nie miał nawet okazji jej tego wyjaśnić, bo trafił za kratki, gdzie spędził półtora roku. Każdego dnia myślał o niej i Zuzi, wysłał nawet swojego przyjaciela z prośbą, żeby go odwiedziła, ale ona była nieugięta i nie chciała go widzieć.

Kiedy wychodzi na wolność jego jedynym celem, jest odzyskanie ukochanej oraz córki, która urodziła się, kiedy on miał odsiadkę. Nic innego dla niego się nie liczy, wie, że nie będzie łatwo odzyskać zaufania Dagi, ale będzie się bardzo starał, w końcu mają razem córkę. 

Czy pojawienie się Marcela na jej drodze, obudzi ponownie uczucie w dziewczynie, które starała się uśpić uczucia do niego i da mu, ponownie szasnę? 

„Jeśli kiedyś coś się wydarzy [...] coś, na co nie będziemy mieli wpływu, pamiętaj, że cię kocham. Ciebie i Zuzię. Najbardziej na świecie”.

Paragraf na diabła to kontynuacja losów Dagmary i Marcela, którzy rozpoczęli swoją drogę w Diabeł kontra paragraf. On trafia do więzienia na dobre półtora roku, a ona zraniona pogrąża się w swojej pracy oraz z pomocą rodziców wychowuję córeczkę, która przypomina tatę małej, przez co nie może o nim zapomnieć. Mijają dwa lata, w końcu jest wolny i zamierza zawalczyć jak lew o swoje dziewczyny, ale wcale nie będzie to takie łatwe. 

Autorka w tej powieści pokazuje, nam, że prawdziwa miłość przetrwa wszystkie przeszkody, jakie życie rzuca na zakochanych. Jeden błąd popełniony przez człowieka potrafi dać mu do myślenia i docenić do co miał i za wszelką cenę będzie starał się już nie popełnić go panowanie. Raz utracone zaufanie jest ciężko odzyskać, bo zawsze gdzieś będzie ta niepewność, że to się może powtórzyć.   

Historia pełna tajemnic, prawa, przyjaźni, miłości, pożądania, zazdrości, bolesnych wspomnień, straty, tęsknoty, rodzicielstwa, odzyskania zaufania, niebezpieczeństwa i strachu o najbliższych oraz zwrotów akcji.

Muszę przyznać, że zakończenie mnie zaskoczyło i nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy. Kiedy myślałam, że wszystko już wyjaśnione i serce trochę ubolewało, nagle wydarzyło się coś, zaskakującego i zapowiadającego kolejny tom. No jestem ciekawa, co pisarka dalej zrobi i czy szykuję coś jeszcze dla bohaterów. 

Polecam wam sięgnąć po tę powieść, która mówi, że o miłość i rodzinę zawsze trzeba walczyć do utraty sił, bo to najważniejsze, co możemy dostać od życia, nie ma nic cenniejszego niż RODZINA. Dla niej jesteśmy gotowi do wielu poświęceń. 

Za objęcie książki patronatem medialnym dziękuje Autorce a za egzemplarz Wydawnictwu 

4 komentarze:

  1. Całkiem ciekawa fabuła, a autorki zupełnie nie kojarzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kojarzę tę lekturę, myślę, że może spodobać się mojej siostrze.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger