Harlan Coben - Już mnie nie oszukasz - Wydawnictwo Albatros - Recenzja

„Kiedy znasz stawkę i rozumiesz prawdziwy cel swojej misji, zyskujesz dodatkową motywację. Jesteś bardziej skupiony. Odrzucasz wszystko, co cię rozprasza. Masz jasność celu. Nabierasz siły”.

Maya Stern to była oficer sił specjalnych, którą przymusowo oddelegowano z misji w Iraku. Po tamtych wydarzeniach, gdzie zginęli cywile, a podjęta przez nią decyzja powraca do niej nieustannie. Kiedy dowiaduje się, że zamordowano jej siostrę, jest załamana. Sprawcy nie udało się odszukać. Minęło niewiele czasu, a kobieta jest świadkiem zabicia swojego męża.  

Za namową swojej przyjaciółki, montuje w domu ukrytą kamerę, która jest schowana w ramce ze zdjęciami. Ma to na celu obserwowanie swojej córeczki, kiedy przychodzi niania i nie tylko. Pewnego dnia oglądając materiał, nie wierzy własnym oczom, na nagraniu widzi swojego zmarłego męża bawiącego się z Lily. 

Wytrącona z równowagi kobieta zastanawia się nad tym, co przed chwilą zobaczyła. Czy może uwierzyć w to, co widziała? To przecież by oznaczało, że Joe żyje. Czy to w ogóle możliwe? Była przecież naocznym świadkiem jego zabójstwa, a po wszystkim zorganizowała mu pogrzeb. Aby znaleźć odpowiedzi na nurtujące ją pytania, Maya musi uporać się z mrocznymi tajemnicami własnej przeszłości.

„Kłamstwa nigdy nie umierają. Możesz chwilowo je zatuszować, jednak zawsze znajdą sposób, aby znów się ujawnić”.

Już mnie nie oszukasz to powieść pokazująca historię kobiety, która musiała pogodzić się z ogromną stratą, jaką była śmierć cywilów na wojnie, a następnie swojej siostry oraz męża. Nie mogła się załamać, bo ma małą córeczkę i to dla niej musi stanąć na nogi. 

Autor w swojej powieści pokazał nam, że mając pieniądze, możemy zrobić wszystko. Zatuszować każde swoje śmierdzące przewinienie. Przekupić każdego za odpowiednią kwotę, żeby zrobił dla nas tak zwaną brudną robotę. Przerażające jest, to jak władza i kasa może omamić człowieka, że staje się bezdusznym i bezuczuciowym. 

Książka pełna tajemnic, intryg, spisków, nielegalnych interesów, zbrodni, trudnych decyzji, lojalności, niebezpieczeństwa, traumy, straty, determinacji w szukaniu prawdy oraz zaskakujących zwrotów akcji. 

Czytało mi się bardzo szybko i wciągnęła mnie od samego początku i nie dało się od niej oderwać ani na chwilę. Z każdą przeczytaną stroną czułam coraz to większe emocje, nie spodziewając się tego, co zaraz się miało wydarzyć. Podejrzanych było coraz więcej, a ja tylko zastanawiałam się, co do cholery jest grane i kto za tym stoi. Trupy przybywały, zagadek coraz więcej i kiedy już myślałam, że mi się udało rozwiązać sprawę... autor robi coś takiego, że rozwala mój mózg. Zakończenie książki jest nie do przewidzenia, bynajmniej dla mnie to był wielki szok i niedowierzanie. Jestem totalnie pod wrażeniem tego, co przeczytałam. 

Jeśli się zastanawialiście czy sięgnąć po tę książkę, to nie traćcie ani chwili. Dla mnie to najlepszy kryminał, jaki dotychczas miałam okazję czytać. Dodam tylko, że ekranizuję powieści, możecie zobaczyć w serialu na Netflix, który jest idealnie zrobiony. Oglądałam i także bardzo mi się spodobał. Polecam wam książkę i serial, nie zawiedziecie się. Gwarantuję wam niezłą jazdę! 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu 

6 komentarzy:

  1. Bardzo podobała mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sięgać po kolejne wydania tego autora. Są bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było moje pierwsze spotkanie i jestem mega zadowolona :D

      Usuń
  3. Również ciekawa jestem serialowej adaptacji na Netflix, która, jak piszesz, oddaje ducha książki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger