Akcja Poznaj Autora - J.G. Latte


Imię i nazwisko: J.G. Latte

1. Jaka jest Twoja ulubiona książka/książki (maksymalnie trzy)?

To trudne, tylko trzy?? No dobrze, spróbuję: na pierwszym miejscu seria o zmiennokształtnej Mercy Thompson, autorstwa Patrici Briggs. Po prostu kocham tę serię. Potem znów seria (przepraszam, ale jednej z całej serii nie da się wyciągnąć, to pakiet idealny) o Kate Daniels, autorstwa Ilony Andrews. Trzecia: Katy Evans "Real". 

2. A ulubiona piosenka?

Mam ogromny sentyment do piosenki z filmu Dirty Dancing "Time of my life". Za każdym razem gdy ją słyszę, mam tzw. gęsią skórę i ciarki mnie przechodzą. 

3. Jakie jest Twoje najpiękniejsze wspomnienie?

Momenty, gdy urodziłam dzieci. Ta fala miłości, która wtedy zalewa i wypełnia serce po brzegi jest powalająca. No i oczywiście na świeżo: moment pierwszego dotyku mojej debiutanckiej książki - coś niezwykłego. 

4. Kim jest osoba, która najbardziej Cię inspiruje?

Nie ma jednej takiej osoby, która najbardziej mnie inspiruje. Jest kilka takich osób i każda z nich jest dla mnie inspiracją na różnych polach ich działania. Na przykład rodzicie, którzy obdarowali mnie i moje rodzeństwo bezgraniczną miłością, dając  poczucie bezpieczeństwa oraz wiarę we własne możliwości - taka chcę być dla swoich synów. Czy Kasia Haner - kobieta o wielkim sercu, która swoją postawą przywraca wiarę w człowieczeństwo. Blanka Lipińska, która pomimo ogromnego hejtu, robi swoje, i jest przy tym szczera oraz bardzo otwarta na ludzi. Także mój mąż - do wielu umiejętności jakie posiada doszedł zupełnie sam i osiągnął w tym bardzo wysoki poziom. Wokół mnie jest wielu takich ludzi - przyjaciół, bliscy z rodziny - którzy swoimi wyborami i zachowaniami inspirują mnie każdego dnia, a nawet zaskakują (oczywiście zazwyczaj pozytywnie;)

5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami, zarówno czytaniem, jak i pisaniem?


Zaczęłam czytać wcześnie. Pamiętam z dzieciństwa półki z książkami, głównie mojego taty. Mama zawsze chętnie kupowała mi i mojemu rodzeństwu książki, także ta forma spędzania wolnego czasu zagościła u mnie dość wcześnie. Książki to tysiące możliwości pobudzenia wyobraźni i wzniecenia w nas różnych emocji. Za to je pokochałam, i do dnia dzisiejszego za każdym razem gdy wchodzę do księgarni czuję podniecenie i spokój jednocześnie. 

Książki to jeden z moich ulubionych sposobów spędzania wolnego czasu, natomiast pisanie wynikło właśnie z tej pasji czytania. W pewnym momencie uświadomiłam sobie, że chciałabym też tworzyć coś, co dla mnie jest ważne i sprawia mi ogrom przyjemności - chciałam napisać książkę. Na początku zakupiłam chyba wszystkie dostępne w Polsce poradniki pisania, i gdy przebrnęłam przez nie, usiadłam do komputera i tak się zaczęło. 

6. Czy wydarzenia, które wydarzyły się w Twoim życiu wpływają na to o czym piszesz?

Raczej nie. Głównej bohaterce - Marcie - dałam trochę swoich cech: jest uparta, ma silny charakter. Obie lubimy kawę i makaron, relaksuje nas prowadzenie samochodu, no i kolor włosów mamy podobny;)
Natomiast wszystkie zdarzenia z książki to fikcja literacka. 

7. Gdybyś mogła zamieszkać w dowolnym miejscu na Ziemi – gdzie by to było?

I tu mam problem, ponieważ jestem zachwycona krajobrazem Norwegii - te malownicze fiordy, dekadenckie klify i baśniowe domki z dachami pokrytymi trawą, ulokowane gdzieś nad jeziorem czy zatoką. Wszystko piękne i ładne, ale.... tam jest przez większą część roku tak zimno!
Nigdy nie byłam w Szkocji, a przyznam, że w jakiś niezrozumiały dla mnie sposób przyciąga mnie ten kraj. Może dlatego, że nieco krajobrazem przypomina Skandynawię (te klify!). Tylko tu natomiast ciągle pada i pada.
Wybieram zatem gorącą Hiszpanię, najlepiej zamieszkałabym w dużej hacjendzie z wielką werandą, na której będę mogła zajadać soczyste oliwki, popijać dobre wino i cieszyć się życiem. 

8. Gdybyś miała milion złotych, co byś z nim zrobiła?

Kupiłabym właśnie tę hacjendę w Hiszpanii, na tyle dużą, by móc przeprowadzić się tam z całą rodziną!

9. Skoro życie jest takie krótkie, dlaczego nie robimy tylu rzeczy, które lubimy?

Wpływ na to ma wiele różnych czynników, jak: lenistwo, strach, wstyd,  brak finansów, brak wiary w siebie, za mało czasu, obawa przed nie akceptacją bliskich i społeczeństwa czy pewne mocne powiązania rodzinno-finansowe, których zerwanie kosztowałoby nas i innych zaangażowanych, zbyt wiele strat emocjonalnych.  Prawdą jest, że niektórych spraw nie jesteśmy w stanie przeskoczyć, ale z wieloma przeszkodami stojącymi na drodze do robienia tego, co lubimy, możemy poradzić sobie bezproblemowo. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie: czy gdy będę już w podeszłym wieku siedziała na bujanym fotelu, z kocykiem okrywającym kolanka, to czy chcę powiedzieć do siebie: "Miałam wspaniałe życie, tyle przeżyłam, widziałam, spróbowałam..." czy  raczej: "Dlaczego nie miałam odwagi spróbować? Teraz już za późno..."
Na mnie działa dobrze taka wizualizacja. Często w momentach zwątpienia myślę o tym i upewniam się, że nie chcę potem żałować... Warto chociaż próbować. 

10. Co robisz, gdy nikt nie patrzy? (To pytanie ma charakter typowo humorystyczny)

Kiedyś kryłam się z wąchaniem książek, ale teraz nie przejmuję się już tym - wciskam nos między kartki i zaciągam się tym idealnym aromatem zadrukowanych kartek papieru.

Bardzo dziękuję za możliwość „przepytania” Cię. Mam nadzieję, że pytania nie były problemowe.
Życzę wszystkiego dobrego! 

9 komentarzy:

  1. Fajna rozmowa!! Pytania ciekawe, a i odpowiedzi interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wywiad. Jeszcze nie miałam przyjemności poznać żadnej książki tej Autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka niedawno wydała swoją pierwszą książkę Zemsta pachnie wilkiem.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy wywiad, szybko się czytało :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. NO autorka wydaje się być ciekawą osobą. Pytania tez interesujące, myślę, że sięgnę po książkę Zemsta pachnie wilkiem

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger