Aleksandra Palasek - Na granicy rozsądku - Wydawnictwo WasPos - Recenzja

„Ten mężczyzna sprawił, że tylko przy nim czułam się dobrze. Już chyba zawsze bez niego miałam odczuwać pustkę. Nie wiedziałam, czy mogłam wyjść na tym dobrze, skoro uzależniałam swoje szczęście od czyjegoś być albo nie być”.

Karolina to niespełna dziewiętnastoletnia dziewczyna, która mieszka w rodzinie zastępczej. Stara się raczej być w cieniu i nie wychyla się zbytnio przez szereg. Zakochała się poznanym na ognisku Borysie, jednak mężczyzna pochodzi z niebezpiecznego świata, a ona nie ma wyjścia jak ukrywanie tego związku.  

Po tym, co przeżyła ciężko, jest jej się pozbierać i ułożyć to wszystko w głowie. Pragnie być tylko szczęśliwa i mimo zdobycia serca ukochanego, nie może być w pełni z nim. A pojawiające się co rusz komplikacje, wcale im tego nie ułatwiają. Tym bardziej że po wyjściu z aresztu dziewczyna jest oszołomiona, to mało powiedziane. 

„Każdy tylko czeka na jego potknięcie, żeby go ujebać. A uwierz mi, moja droga, to tylko chwile, które dzielą nas od jego upadku”.

Borys to mężczyzna, który ma za sobą bolesną przeszłość, która ciągle siedzi w nim głęboko. Od wielu lat zasila szeregi polskiej mafii i jest bezwzględny w tym, co robi.

Dzięki Karolinie, która pojawiła się w jego życiu, zaczął powoli mięknąć, a jego mur się powoli burzył, oddając w jej ręce swoje serce. Nigdy nie myślał, że się zakocha, bo liczył się dla niego tylko jego synek, ale stało się inaczej i był szczęśliwy, że mógł stworzyć rodzinę. Jednak jeżeli należysz do mafii, to nic nie jest takie łatwe. 

Musi walczyć z wrogami, którzy wyrastają niczym grzyby po deszczu, do tego policja ciągle depcze mu po piętach. Nie ma ani chwili, oddechu. Musi zadbać o bezpieczeństwo dwóch najważniejszych mu osób w życiu, a jeden błąd może kosztować go wiele. 

Czy jest dla nich szansa na szczęśliwe zakończenie? 

„W tym momencie byłam jak czysta karta. Wolna od jakiejkolwiek niezależnej ode mnie emocji. Mogłam żyć, tak jak on chciał, bym żyła. Tak mogłam się odwdzięczyć mojej pierwszej miłości”.

Na granicy rozsądku to drugi tom pokazujący dalsze losy Karoliny i Borysa, którzy będą musieli walczyć o swoją miłość. Nie będzie to jednak łatwa walka, bo w świecie mafii wszystko jest możliwe, trzeba być gotowym do wielu poświęceń. Gorące uczucie, które okupione jest strachem, bólem i tęsknotą może być przyczyną szybkiego upadku. Poznamy także kolejnych ciekawych bohaterów.

Autorka w swojej powieści pokazuje nam, że życie w świecie mafii rządzi się swoimi prawami. Niebezpieczeństwo czai się z każdej strony i trzeba być czujnym, żeby nie zostać zaskoczonym.  Dlatego tak ciężko jest o miłość, ale jeśli już uderzy w nas uczucie, to zrobimy wszystko, żeby ochronić ukochaną. Czasami musimy podejmować trudne decyzje, w słusznej sprawie, nawet jeśli byśmy musieli potem cierpieć. Każda decyzja ma niestety swoje konsekwencje i należy o tym pamiętać. 

Książka pełna tajemnic, intryg, niebezpieczeństwa, strachu, niedomówień, trudnych wyborów, poświeceń, mafijnych porachunków, troski o najbliższych, namiętności, pożądania oraz zaskakujących zwrotów akcji.

Polecam wam sięgnąć po tę książkę i wejść do świata gdzie rządzą brutalne zasady i codziennie trzeba walczyć o przetrwanie. A samo zakończenie zaskakuje, zdecydowanie nie przewidziałam takiego obrotu spraw. Zachęcam do zapoznania się najpierw z pierwszym tomem pt. Na granicy sumienia

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu 

4 komentarze:

  1. Jakoś mafijjny świat nigdy mnie w romansach nie kręcił. ogólnie nie lubię tych książek, które są niejako retelingiem Kopciuszka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę sprawdzić czy jest dostępna w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger