Wiktoria Marek - Zniszcz mnie lub Zabij - Recenzja


„Pamiętaj, nie ma na tym świcie złych ludzi. Są tylko złe decyzję, których skutki widać przez lata, a nawet i do końca życia". 

„Zniszcz mnie lub Zabij” to opowieść o młodej dziewczynie, która przeszła wiele w swoim życiu, a los jej wcale nie oszczędzi, szykując kolejne ciosy. I o mężczyźnie, który także boryka się ze swoją przeszłością, która nie jest wcale łatwa. Czy tych dwoje zasługuje na coś więcej niż tylko ból?

„Czasami mnie zastanawia, dlaczego w moim środowisku to akurat kulka w łeb określa wyrok. Wystarczy jedna sekunda, jeden celny strzał, by odebrać komuś życie". 

Tymczasem w Portland coraz głośniej mówi się o tajemniczych morderstwach, dokonywanych w mieście i okolicach. Powszechnie sądzi się, że stoi za nimi jedna i ta sama osoba. Niestety, nie jest ona łatwa do schwytania. Główna akcja jednak skupia się w szczególności na przeżyciach oraz rozterkach głównych bohaterów, czyli Rachel i Adriana. 

„Wcale się nie dziwiłem, choć mimo to uśmiech z mojej twarzy nie znikał. Naprawdę mi zaimponowała, odsłaniając swoją porywczość, która tak bardzo mnie w niej pociągała". 

Para tych dwóch poranionych dusz poznaję się w najtrudniejszym momencie swojego życia. Jeden za drugim nie przepada, a jedna sytuacja i nienawiść przemieni się w całkiem inne uczucie. Wydawać by się mogło, że wszystko będzie teraz toczyło się pięknie i kolorowo, że mogą na siebie liczyć. Niestety nie będzie tak cudownie, a to za sprawą niebezpiecznych sekretów, które jeśli wyjdą na jaw, mogą nawet zabić. 

Podsumowując to książka, jest w jakiś sposób wyróżniająca się, ma ciekawą konstrukcję, z którą spotykam się chyba pierwszy raz. Prowadzi czytelnika poprzez dwie odrębne sobie narrację i nie raz trzeba dobrze się wczytać, o co chodzi, bo można zgubić wątek. Mnie osobiście brakowało więcej opisów i rozwinięć poszczególnych akcji, sprawiło mi to niedosyt. Mimo wszystko sama fabuła była ciekawa, a zakończenie zabójcze. No ja nie wiem jak tak można skończyć. Więc czekam na drugi tom, gdzie mam nadzieję, będzie wszystko szło wolniej i że nie będzie takich szybkich przeskoków. Mimo tym paru drobnych moich uwag polecam wam bardzo serdecznie tę książkę, bo jest naprawdę, warta przeczytania.

Wiktoria Marek,Zniszcz mnie lub Zabij,


6 komentarzy:

  1. książka zapowiada się ciekawie, więc zapiszę sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Bardzo mnie to cieszy :)

      Pozdrawiam Serdecznie :)

      Usuń
  2. Zupełnie nie mój gatunek, ale zawsze przydaje się coś, co mogę polecić teściowej :) (i nie, zdecydowanie nie z przysłowiowej, polskiej nienawiści)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger