Nana Bekher - Związane dusze - Wydawnictwo WasPos - Recenzja

„Mam szczerą nadzieję, że umknę przeznaczeniu i przekleństwu więzi. Dzięki babci wiem, że mogę ją odrzucić.”

Ariana Brennan to dwudziestopięcioletnia kobieta, która po śmierci swoich rodziców, musiała stać się silna podwójnie, bo musiała zaopiekować się siostrą oraz babcią, z którą mieszkała. Brat jej miał natomiast wszystko w pompie i zajmował się swoimi sprawami w stadzie. 

Zaczęła, więc pracę w biurze architektonicznym Palermo & Estevez Corporation, gdzie jej szefem okazuje się nieziemsko przystojny Camilo. Od samego początku, jakoś za sobą nie przepadają, ale muszą jakoś się tolerować, a najgorsze przed nimi. 

Myślałam, że nie posiadam w sobie tego wilczego genu jak moi rodzice, dziadek czy babcia, a nawet brat, jakże byłam głupia, że żyłam w tym przekonaniu, że mnie to ominie... Kiedy na mojej drodze stanął sam samiec Alfa, moje życie miało się zmienić, okazuję się, że jesteśmy sobie przeznaczani, ale oboje tego nie chcemy.

„Nie chcę tej więzi, nie chcę tego zamieszania, tej huśtawki emocjonalnej, tego uwięzienia. Z drugiej strony ciągnie mnie do niej, cały czas mam ją w głowie. Jak ona pięknie wygląda, taka skupiona na pracy.”

Camilo Estevez jest przystrojonym, bezwzględnym Alfą, jak na przywódcę przystało, budzi postrach, ale i szacunek wśród wilków. Nie zna takiego uczucia jak miłość, wszystkich traktuję, z góry, a kiedy dowiaduję się, że poczuł więź z dziewczyną, stara się to ukryć najlepiej jak tylko może, a fakt, że ona chce tak samo się temu sprzeciwić, cieszy go w jakimś stopniu. 

Jednak prawda zawsze się obroni i w stadzie dowiadują się o niej, a najwyższa rada zmusza ich do spędzenia ze sobą czasu, w sumie to nawet zamieszkania razem na miesiąc, a po tym czasie zadecydują czy odrzucają więź, czy nie. Tylko jakie to może mieć potem konsekwencje? Czy te dwa silne charaktery będą umiały znaleźć kompromis?

„Kiedyś na świecie byli tylko ludzie, teraz wśród nas żyją zmienni. Wampiry, wilkołaki i inni. Każdy ma swój rząd, policję i prawo”.

Związane dusze to powieść pokazująca historię dziewczyny, która myślała, że uda jej się uciec przed przeznaczaniem. Życie miało dla niej ułożony scenariusz już dawno temu i musi mu się poddać, może jedynie wprowadzić małe korekty, ale przed życiem w stadzie nie ucieknie. Poznajemy także władczego samca Alfa, który przewozi stadem i nigdy nie chciał się wiązać, uczucia nie są dla niego, ale przeklęte przeznaczanie zadecydowało za nich, więź połączyła go z dziewczyną równie silną i charakterną, co on sam. 

Autorka pokazuje w tej powieści, że więzi rodzinne potrafią być bardzo silne, szczególnie te wilkołacze. A przed przeznaczeniem wcale nie jest tak łatwo uciec, chociaż nie wiadomo jak bardzo byśmy się starli, to i tak będziemy wracać do tego jedynego. Uczucia czasami potrafią nas zaskoczyć i uderzyć w niespodziewanym momencie czy tego chcemy czy, też nie. 

Książka pełna tajemnic, sekretów, niebezpieczeństwa, przeznaczenia, walki o niezależność, rywalizacji, znajdowaniu kompromisów, więzi rodzinnych, namiętności, trudnych decyzji oraz masa zwrotów akcji. 

Uwielbiam czytać książki z gatunku Fantasy, więc jak tylko zobaczyłam, że jedna z moim ulubionych autorek napisała o wilkołakach, musiałam po nią sięgnąć. I muszę z przykrością stwierdzić, że zdecydowanie za szybko wszystko się działo, brakowało mi tej magii, jakiej oczekuję od tego gatunku, ale pomysł był naprawdę fajny, tylko nie do końca wykorzystany, stać autorkę, zdecydowanie na lepszą jakoś. 

Mimo wszystko polecam wam sięgnąć, bo można miło spędzić wieczór z bohaterami i zapomnieć o problemach, a tego chyba oczekujemy od książki, zabrania nas w inny świat. 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu 

4 komentarze:

  1. Siostra lubi sięgać po książki tej autorki, ale tej jeszcze nie zna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę że fani takich klimatów będą zachwyceni

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger