Eden West - Druga szansa: Profesor - Wydawnictwo HM - Recenzja

„Dokładnie w tej sekundzie uświadomiłem sobie, że świat, za którym tak tęskniłem, mógł postawić przede mną nie tylko nowe doświadczenia, ale i... nieoczekiwane pokusy. Tych drugich bałem się najbardziej”.

Sebastian Nolan to trzydziestoletni wdowiec próbujący odbudować swoje życie po tragicznej śmierci męża. Po rocznej żałobie czuje, że w końcu musi coś zmienić, nie może wiecznie się zadręczać, bo Adam by tego nie chciał. 

Przyjmuje zatem posadę nauczyciela sztuk wyzwolonych (rysunku) w zastępstwie za poprzednią nauczycielkę oraz będzie wykładowcą historii sztuki XX wieku, oraz animacji komputerowej na jednym z uniwersytetów.

Pierwszego dnia, podczas joggingu wpada na młodego mężczyznę, który niespodziewanie wzbudza w nim dawno uśpione pożądanie. Jednak szybko zdaje sobie sprawę, że może to być jeden z jego uczni, więc szybko kończy pogawędkę i odchodzi. 

„Czułem, że nie należałem do ich świata, nie chciałem się zmuszać do czegoś, co po prostu do mnie nie pasowało. Można powiedzieć, że moja duma wgrała. Odłożyłem na bok marzenia o zawarciu w przyszłości małżeństwa z osobą tej samej płci, skoro nie spotkałem żadnego mężczyzny tak niedzisiejszego, jak ja. Uznałem, że taki nie istniał”.

Silas to młody chłopak, który właśnie rozpoczyna ostatni semestr nauki na kierunku artystycznym - malarskim. Uwielbia rysować, sprawiało mu to dużo przyjemności i mógł oddać siebie w swoich dziełach. Regularnie chodził do klubu fitness, gdzie mógł się odstresować i choć na chwilę zapomnieć o swoich problemach. 

Marzył on tylko o stałym związku opartym na prawdziwej miłości, pełnej wierności, szacunku, a do tego chciał posiadać domek z ogródkiem, w którym mógłby spędzić życie z ukochaną osobą. Był romantykiem bez dwóch zdań, jednak jego związki kończyły się złamanym serduszkiem. Postanowił więc, że porzuci relację z mężczyznami i skupi się na dziewczynach, ale z nimi też nie szło mu najlepiej, bo zawsze coś ich rozdzielało. 

Pewnego dnia wpada na przystojnego mężczyznę, który okazuje się jego nowym profesorem od rysunku. Od pierwszego wejrzenia zaczyna między nimi iskrzyć, ale wie, że nie może sobie na nic pozwolić, w końcu jest to zakazany owoc. 

Czy relacja między uczniem a nauczycielem ma szanse przetrwać? Czy miłość jest możliwa między ludźmi o tak dużej różnicy wieku?

„A jednak chciałem przybliżyć nas do granicy tego, co zakazane, choć...bez jej przekraczania”.

Profesor to pierwszy tom serii Druga szansa pokazująca historię Sebastiana, który po żałobie w końcu zaczyna wracać do życia. Podejmuje on więc pracę w College'u w Nowym Jorku, gdzie ma wykładać nauki rysunku i malarstwa. Ma to być dla niego szansa na rozpoczęcie nowego rozdziału w życiu. Poznajmy także uroczego Silasa, który jest studentem na tej właśnie uczelni i próbuje odnaleźć swoje własne szczęście, ma dość zawodów miłosnych, chce być w końcu kochany z wzajemnością. 

Autorka stworzyła powieść, która wyróżnia się na tle innych książek i trafia prosto w nasze serca. Porusza trudne tematy takie jak akceptacja, zaufanie i walka z docenieniem samego siebie oraz zaakceptowanie, że jesteśmy dla drugiej osoby wystarczająco dobrzy. 

Historia pełna tęsknoty, przyjaźni, odmienności, poradzenia sobie z stratą bliskiej osoby, problemów rodzinnych, walki z akceptacją siebie, rozterek, pożądania oraz marzeń. 

Wiem, że nie każdemu może się spodobać wątek MM/LGBT, ale polecam wam spróbować i zaznajomić się ze światem Sebastiana i Silasa. A może i nóż wam się spodoba. Ja jestem oczarowana, bo pisarka napisała świetną książkę, którą czytało mi się z przyjemnością. Była smaczna, wzruszająca i dająca dużo świeżości. 

Polecam wam bardzo gorąco opowieść dwóch mężczyzn, którzy szukają siebie na nowo i walczą o swoje uczucie, które na pierwszy rzut oka jest zakazane, ale miłość nie wybiera i trafia w nas, nie patrząc na wszystko inne, z przeciwnościami losu trzeba walczyć, żeby zaznać szczęścia. 

Za egzemplarz dziękuje Wydawnictwu 

5 komentarzy:

  1. Cieszy mnie to, że książka wyróżnia się na tle innych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa okładka, bardzo mi się podoba, że większość wydawców odeszła już od zdjęć stockowych na grafikach.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger