Akcja Poznaj Autora - Agnieszka Lingas-Łoniewska


Imię i nazwisko: Agnieszka Lingas-Łoniewska

1. Jaka jest Twoja ulubiona książka/książki (maksymalnie trzy)?


„Wielki marsz” Stephena Kinga
„Jeździec miedziany” Paulliny Simons

„Wszyscy jesteśmy podejrzani” Joanny Chmielewskiej

2. A ulubiona piosenka?

„Snuff” Slipknot
„My December” Linkin Park
„One” Metallica

3. Jakie jest Twoje najpiękniejsze wspomnienie?

Jest ich mnóstwo. Ale na pewno narodziny syna i córki.

4. Kim jest osoba, która najbardziej Cię inspiruje?

To była moja babcia Halinka.

5. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami, zarówno czytaniem, jak i pisaniem?

Czytać nauczyłam się w wieku czterech lat i wychowywałam się w domu pełnym książek. Pisać zaczęłam ponad dziesięć lat temu, pierwsze moje książki czytali przyjaciele, a potem za ich namową, wrzuciłam jedną do internetu, tam zdobyłam wielką popularność. W 2009 roku postanowiłam poszukać wydawcy i w styczniu 2010 ukazał się mój debiut, powieść „Bez przebaczenia”. Zbliżam się do dziesiątej rocznicy pracy twórczej i wówczas ukaże się II tom debiutu, zatytułowany „Bez pożegnania”.  W tej chwili na „liczniku” wydanych pozycji jest numerek 32.

6. Czy wydarzenia, które wydarzyły się w Twoim życiu wpływają na to o czym piszesz?

Czasami tak, ale najczęściej jest to taki miks zdarzeń, zasłyszanych historii, piosenek, fragmentów czyichś przeżyć. Pisarz nasiąka rzeczywistością i tworzy całkiem nową opowieść, nowy świat fabularny. W czerwcu ukaże się I tom nowej czterotomowej serii (Bezlitosna siła), która rozgrywa się w środowisku podziemnego MMA. Na ten pomysł wpadłam w 2017 roku, kiedy to podczas trasy autorskiej w Opolu trafiłam do Opolskiego Klubu Bokserskiego „Odra Opole”. Tam pojawiła się pierwsza myśl, aby napisać coś w takich właśnie klimatach. Oczywiście będzie to seria o wielkiej miłości, wielkich ludzkich dramatach, z zagmatwanym wątkiem sensacyjnym, czyli coś, co najbardziej lubię.

7. Gdybyś mogła zamieszkać w dowolnym miejscu na Ziemi – gdzie by to było?

Jakieś ciepłe śródziemnomorskie kraje, zapewne Chorwacja, którą kocham.

8. Gdybyś miała milion złotych, co byś z nim zrobiła?

Pomogłabym jednej z fundacji prozwierzęcych, pojechałabym na wycieczkę nad Wielki Kanion, kupiłabym sobie Forda Mustanga, bo to kolejny zakup na liście moich planów.

9. Skoro życie jest takie krótkie, dlaczego nie robimy tylu rzeczy, które lubimy?

Mnie nie pytaj, ja robię :) Odeszłam z pracy w korporacji, gdzie zajmowałam wysokie stanowisko i żyję z pisania. Kiedy będziesz w życiu robić to, co kochasz, nie przepracujesz ani jednego dnia!

10. Co robisz, gdy nikt nie patrzy? (To pytanie ma charakter typowo humorystyczny)

Głupie miny, śpiewam, udaję, że jestem gwiazdą rocka.

Bardzo dziękuję za możliwość „przepytania” Cię. Mam nadzieję, że pytania nie były problemowe.
Życzę wszystkiego dobrego!

Wzajemnie, pozdrawiam wszystkich Czytelników!


Fot.: Albert Zawada 

8 komentarzy:

  1. Świetny wywiad,daje poznać pisarke lepiej. Super Kobieta z ogromnym potencjałem

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wywiad, ale muszę rozejrzeć się za twórczością autorki bo nie kojarzę ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię czytać takie wywiady przybliżające mi moje ulubione autorki. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy wywiad. Widzę, że autorka należy do otwartych i odważnych ludzi. Nie wszyscy mieliby odwagę porzucić stabilną pracę na rzecz pasji.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładanie ja tak samo pomyślałam, uważam ją naprawdę za odważną i wartościową osobę.

      Usuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger