Jessa Hastings - Daisy Haites - Wydawnictwo Albatros - Recenzja

„Przez lata staraliśmy się oboje wypracować idealny układ, w którym stale mnie chroni, ale nie wisi nade mną… Dobrze wie, że nigdy nie jestem sama. A ja dobrze wiem, że w związku z tym on też nigdy nie jest sam. Nie muszę mu też zbyt wiele mówić, bo i tak wszystko rozumie”.

Daisy Haites to dwudziestoletnia studentka medycyny, która w teorii ma wszystko, czego może sobie tylko zapragnąć. Jednak pieniądze to nie wszystko, bo jedyne czego chce to normalności, bo w świcie, jakim żyje pełnym brutalności, jest to niemożliwe. 

Kiedy była mała, zostali zamordowani jej rodzice, a opiekę nad nią przejął starszy brat, Julian, który był szefem gangu. Dla swojej siostry jest w stanie zrobić wszystko, nie pozwoli, żeby spad jej włos z głowy. To, czym się zajmuje, uczyniło jej życie... delikatnie mówiąc: skomplikowanym.

Sprawy nie ułatwia dziewczynie, że zakochała się w pięknym i nieprzystępnym Christianie Hemmesie, który wzdychał do innej kobiety. Ale właściwie, dlaczego nie miałby nawiązać romansu z Daisy, skoro wybranka jego serca jest zajęta? To przecież nie musi być nic zobowiązującego.

Tylko że niezobowiązujący romans rozkwita w uczucie, którego żadne z nich się nie spodziewało... Daisy, Christian i Julian muszą pogodzić się z faktem, że w życiu wszystko ma swoją cenę, a za to, co najdroższe, można zapłacić tylko krwią.

„Jako zastępczy rodzic nauczyłem się już jednak w swoim czasie, że kiedy mówię jej twardo „nie”, mogę być pewny, że zrobi dokładnie to, czego jej zabraniam”.

Daisy Haites to druga część cyklu Magnolia Parks pokazująca historię londyńskiej elity, która ma u stóp cały świat i dostaje wszystko, czego zapragnie. Ten tom skupia się na losach Daisy, jej brata Juliana oraz Christiana. On zrobi wszystko, by jego siostra była bezpieczna, a ona natomiast zakochała się w chłopaku, który jako jedyny nie boi się jej brata, do tego kocha inną. Czyż to nie patowa sytuacja? Jednak czasami jedna podjęta decyzja może okazać się zaskakująca w skutkach. 

Autorka w swojej powieści pokazuje nam, że pieniądze to nie wszystko, wiadomo, że lepiej je mieć niż ich nie mieć, ale one szczęścia nam nie dadzą. Przeważnie jest tak, że tacy ludzie zakładają maski, udając, że wszystko jest w porządku i bawią się najlepiej, jak mogą, korzystając z życia, a tak naprawdę w środku przeżywają swoje bolączki, z którymi muszą sobie jakoś poradzić, a do końca nie potrafią, nie wiedzą, jak to zrobić. Szczególnie jeśli jest się nastolatkiem...

Książka pełna niebezpieczeństwa, pieniędzy, luksusu, zasad, samotności, straty, relacji rodzinnych, troski, toksycznych ludzi, poradzenia sobie z przeszłością, walki z uczuciami i pożądania. 

Mimo że zaczęłam przygodę z bohaterami od drugiego tomu, to spokojnie się odnalazłam w ich świecie, ale wiem, że muszę nadrobić poprzednią część. Wam sugeruję zacząć czytanie od Magnolia Parks. 

Ciekawi mnie także, co sądzicie o okładce, bo mnie ona zaskoczyła - muszę przyznać, że jest trochę kiczowata, jak na mój gust. Cóż może młodych ona przyciągnie, mnie nie koniecznie powala. Za to treść jest naprawdę fajna.

Polecam wam sięgnąć po tę lekturę w wolnym czasie i przeżyć wzloty i upadki z nastoletnimi bohaterami powieści. 

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu 

4 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że okładka jest konkretnie nie trafiona, przyznam, że zniechęciła mnie do tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak okładka, jest totalnym dnem, a treść jest naprawdę fajna.

      Usuń
  2. Miło można spędzić czas z taką publikacją. Tak też zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger