Kinga Litkowiec - Zabójczy duet - Wydawnictwo Editio Red - Recenzja Patronacka

„Nie czuję strachu. Wiem, że tej nocy umrę, i tym samym mój koszmar się skończy. Będę wolna. Niejednokrotnie myślałam o samobójstwie, ale nigdy się na to nie odważyłam. Najwidoczniej przyszedł na mnie czas, a ja się z tym pogodziłam”.

Lauren to młoda dziewczyna, która trafiła do prawdziwego piekła na ziemi. Od trzech lat żyje w domu zastępczym u państwa Romerów, którzy mają gdzieś uczucia dzieci, które biorą pod swój dach, liczą się tylko dla nich pieniądze, jakie za nich dostają. 

Przyszywanym rodzeństwem rządził okrutny Tomas ― dręczyciel i prześladowca, który wykorzystywał dziewczyny, a ją upodobał sobie w szczególności. 

Pewnej zimowej nocy wykorzystuję okazję i unikając gwałtu, ucieka z domu i biegnie wprost przed siebie, nie oglądając się w tył. 

„Gdybym tak nie lubił tego samochodu, naprawdę bym ją zastrzelił. Nienawidzę hałasu, a przede wszystkim mam alergię na ludzki głos. Dlatego pracuję w pojedynkę i preferuję proste zlecenia - śmierć od kulki w łeb. Bez wyciągania informacji, bez kombinowania jak dzisiaj”.

Cole to trzydziestoletni płatny zabójca, który od początku do końca ma zaplanowaną akcje i nie waha się, żeby wykonać strzał. Jedna kulka i po sprawie, zero śladów i spokojna głowa.  

Kiedy podczas jednego ze zleceń trafia na dziewczynę, która jest światkiem zabójstwa, oczywiste jest, że powinien ją także zlikwidować. Jednak w oczach tej uroczej kobiety zobaczył coś, co go zaskoczyło, ona pragnęła umrzeć, wręcz błagała go, żeby ją zastrzelił i skończył żywot. 

Nigdy jeszcze nie strzelał do osoby, która chce umrzeć. Nie potrafił jej zabić, więc wziął ją do domu z zamiarem pozbycia się dziewczyny tak szybko, jak to możliwe. Nazajutrz się okazało, że Lauren może mu się przydać podczas realizacji kolejnego zlecenia…

„Jesteśmy zbyt do siebie podobni, by ukryć nasze słabości”.

Zabójczy duet to powieść pokazująca historię dziewczyny, która niczego tak bardzo nie pragnęła, jak śmierci, jednak na jej drodze pojawił się on - płatny zabójca, który odmienił jej życie. Jedno zlecenie połączyło ich drogi na dłużej. Nikt nie spodziewał się, że razem stworzą taki zabójczy duet, który będzie, w stanie stawać przeciwnością losu. 

Autorka w swojej powieści pokazała nam, że życie jest okrutne i czasami nie mamy wyboru na to, co nas czeka. Człowiek, który musiał przejść przez piekło w swoim życiu, jest silniejszy i wytrwalszy, bo wie, że najgorsze już było, a swoją determinacją i odrobiną szczęścia można osiągnąć wszystko.  

Straszne jest także to, że ludzie, którzy decydują sią na adopcję, są zdolni do okropności, takie dzieci powinny mieć, jak najlepszą opiekę, a niestety zdarza się tak, że jest totalnie odwrotnie. 

Książka pełna cierpienia, bólu, zasad, ciężkich wyborów, morderstw, zemsty, niebezpieczeństwa,  determinacji, pożądania oraz walki o lepsze jutro.

Historia, która wciąga od pierwszej strony i nie możemy się oderwać od niej, póki nie poznamy jej zakończenia. A co do samego końca mam mieszane uczucia, zdecydowanie za szybko mi się skończyła ta powieść, zdecydowanie bym dopisała paręnaście stron jeszcze. Zżyłam się z tymi bohaterami i smutno mi było ich opuszczać, tak szybko się wszystko zadziało. 

Polecam bardzo gorąco sięgnąć po tę książkę, z którą spędzicie przyjemnie jesienny wieczór, do tego kubeł herbatki, albo winka i niezapomniane chwile gwarantowane. Fanom motywu różnicy wieku i zakazanego związku spodoba się na pewno. Ja jestem bardzo zadowolona z lektury i zdecydowanie musicie przeczytać także i wy. 

Za objęcie książki patronatem medialnym dziękuje Autorce, a za egzemplarz dziękuje Wydawnictwu 

6 komentarzy:

  1. Mam wrażenie, ze dla wielu osób to będzie świetna pozycja na jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sam raz dla kogoś zaineresowanego gatunkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ale inni myślę, że też by się w niej odnaleźli.

      Usuń
  3. Ciekawy motyw! A dodatkowo jak pojawia się duża różnica wieku między bohaterami to z pewnością przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger