Linda Szańska - Siła honoru - Wydawnictwo Burda Książki - Recenzja

Przez dziesięć lat ćwiczyłam taniec, a od trzech uczyłam się pole dance. Zaczynam też studia o specjalności taniec i fitness na AWF-ie. Naprawdę zależy mi na tej pracy, mieszkam tuż obok.

Kalina Barczyńska po koncercie wschodniej gwiazdy rapu, na którym tańczyła z koleżankami, wraca do hotelu i widzi nieodebrane połączenie od matki, już wie że stało się coś złego. 

Stosunki z rodzicami układały się źle a szczególnie z ojcem, który jest wpływowym politykiem i dla niego liczą się sondaże a nie rodzina. 

Śmierć siostry i stwierdzenie ojca, że to jej wina, zmienia całe jej przyszłe życie, a przyjazd do Poznania miał pomóc jej o tym zapomnieć, ale niestety tylko na chwilę. 

Mężczyzna z którym rozmawia chwilę, na kilka minut przed koncertem, teraz też staje na jej drodze jak przyjmuje się do pracy jako instruktorka tańca pole dance. Przypadkowe spotkanie przed nocnym klubem pokazuje, że łatwo się go  nie pozbędzie, bo widzi, że takiemu facetowi się nie odmawia a później i tak pozostanie ból i cierpienie, który miała na co dzień od najbliższych.

Marysia nigdy nie obwiniała Kaliny. Chciała ją ochronić. Robić to czego ja nie potrafiłam. Ja też chcę umrzeć. Nie chcę czuć. Ze mną robił to samo. Dawał mnie...im. Jak rzecz. Ale zrobiłam się stara.

Gabriel Kreis po śmierci ojca musi słuchać swojego wuja Marcela, który staje na szczycie syndykatu poznańskiej organizacji przestępczej. Konflikt na górze źle wpływa na stosunki rodzinne, a dziewczyna przy boku młodego Kreisa, tylko pogłębia złość miedzy nimi. 

Ojciec Kaliny, największy wróg Gabriela, uwikłany w ciemne interesy z mafią, uprowadza córkę, aby wbrew swojej woli była do jego dyspozycji, a on miałby kartę przetargową do wspinania się na szczyt kariery.   

Prawda jakiej dowiaduje się o swojej siostrze i co będzie z  nią pozbawiała ją reszty człowieczeństwa do swojego ojca, a życie straciło sens.

Błagam, bądź ostrożny. Wiem, że to głupio brzmi i nie możesz mi tego obiecać, ale... Po prostu pamiętaj, że ja zawsze będę cie kochać. Kochać i czekać. Zawsze dla ciebie, Gabrielu.

Siła honoru to książka, która wciąga od samego początku i trzyma nas w napięciu do samego końca, a przemoc i brutalność do najbliższych, tylko dodaje dramaturgii tej powieści. Pisarka przeniosła nas do świata brudnych gangsterskich porachunków, w którym rządzi hierarchia, pieniądze i nielegalne interesy. Nie zabraknie w tym wszystkim miłości, która zrodziła się tym w świecie polityki i szemranych interesów dość niespodziewanie.

Autorka stworzyła ciekawe połączenie przemocy z nienawiścią a uczucie jakie się rodzi między naszymi bohaterami ma być lekarstwem na zakończenie tego wyścigu do sławy. 

Kalina i Gabriel oboje złamani przez bliskich liczą, że tylko prawdziwa miłość może przywrócić im uczucia. Na szczęśliwe zakończenie musimy jednak zaczekać, dlatego, że inni też przypominają, że działają w tym mieście pełnym zła. 

A słowa te, że Życie to jedna wielka scena. Ludzie kochają grać i udawać mają wielką moc w przełożeniu na nasze prawdziwe życie. Są do bólu prawdziwe.. Czyż nie zgodzicie się ze mną? Patrząc na to co się dzieję na świecie i jacy potrafią być ludzie to ten cytat jest w punkt trafiony.

Bardzo gorąco polecam wam przeczytać Siłę honoru, która swoją okładką może nie zachęcać, ale za to środek jest zdecydowanie warty przeczytania. Mi się książka podobała i czekam z niecierpliwością na kolejny tom pt. Siła przetrwania.  

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu  

8 komentarzy:

  1. Po co tracić cza i życie na udawanie i granie, a jeszcze najgorzej jak przed samym sobą. Nie rozumiem takich ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się nad tą książką jakiś czas temu. Może kiedyś sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc musiałam przeczytać opis fabuły dwa razy, aby zrozumieć, o co tu dokładnie chodzi, ale chyba jestem tak niewyspana, że nie pojmuję tak prostych informacji. Chyba najprędzej to ogarnę, zapoznając się z książką, nie sądzisz? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiła mnie ta książka. Wydaje się taka inna. Z chęcią po nią sięgnę w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger