Kristen Ashley - Idealny detektyw - Wydawnictwo Akurat - Recenzja

Wpadasz tu po pięciu latach, wyglądasz zupełnie inaczej niż ty, zachowujesz się też całkiem inaczej, jesteś rozdygotana i wredna, czego nigdy bym się po tobie nie spodziewał. Kłamiesz przez zaciśnięte zęby, potem gapisz się na moje usta, jakbyś chciała wsadzić mi język do gardła, a kiedy jestem gotów ci na to pozwolić, znowu robisz się paskudna i kłamliwa.

Ava Barlow najmłodsza z rodzeństwa, wyśmiewana za wygląd przez swoje starsze siostry, postanawia na zawsze zerwać wszystkie kontakty z mężczyznami i zająć się swoim wizerunkiem. 

Wynajęty osobisty trener przygotowuje dla niej ostry program treningowy a spadek wagi jest większą motywacją do końcowego sukcesu.

Pozostawiona przez ojca i brak akceptacji przez najbliższych do tego nieudane życie osobiste pokazuje, że dobrzy faceci nie istnieją, co tylko utwierdza ją w swoim postanowieniu. 

Sytuacja się zmienia, kiedy najlepsza i jedyna przyjaciółka jest oszukiwana i zdradzana przez swojego męża, a Ava postanawia znaleźć  na niego dowody i doprowadzić do rozwodu, w czym ma pomóc jej biuro detektywistyczne Nightingale Investigations. 

Złotko, wiem że szukasz jakiegoś sposobu, żeby chronić swoje serce. Ale twoje poszukiwania zmierzają w złym kierunku. Muszę ci powiedzieć, że najlepszym sposobem, żeby chronić swoje serce, jest powierzyć je mężczyźnie, który będzie o nie dbał. 

Lucas Stark atrakcyjny detektyw, kiedy widzi w biurze dziewczynę z młodych lat, jest bardzo zdziwiony, co może ją do nich sprowadzać. A pokrętne wyjaśnienia pokazują mu, że sprawa może być bardziej skompilowana. Prawda jakiej się dowiaduje zmusza go i jego ludzi z branży, żeby bardzo poważnie zająć się kłopotami jego znajomej.

Ava, aby zniechęcić do siebie Lucasa nie słucha jego ostrzeżeń twierdząc, że nic jej nie grozi i sama sobie poradzi, czym doprowadza go do szaleństwa. 

Poważna rozmowa niewiele zmienia w jej postępowaniu a stwierdzenie, że ona zawsze należała do niego jeszcze bardziej ją przeraża, gdy pomyśli co będzie kiedy to uczucie minie. 

Wypad na drinka z przyjaciółmi i to co się później wydarzyło, pokazuje, że dawne sprawy ciągle ją prześladują o czym boleśnie się przekonuje.

Czułam się szczęśliwa. Czułam jak wszystko we mnie topnieje ze szczęścia, Byłam zadowolona, że ktoś chce się mną zająć. Zeszłej nocy byłeś gotowy go zabić, ale zostałeś ze mną, ponieważ cię potrzebowałam. Tak samo zeszłej nocy powiedziałeś, że nie mógłbyś mi niczego odmówić.

Idealny detektyw to kolejna opowieść o seksownych detektywach i bardzo zorganizowanych kobietach przy ich boku. Jest to lekka, zabawna i sensacyjna lektura z naprawdę ciekawą fabułą, jednak nie zabraknie także wzruszających momentów.

Autorka opisuje ciekawe połączenie przemocy, pożądania i miłości w dawnych i obecnych związkach, czym doprowadza do tego, że wciąga nas jeszcze bardziej do czytania i poznawania bohaterów. W tej części zmienia się formuła narracji i czytamy tylko z perspektywy Avy.

Zarówno Ava, jak i Luke mają swoją własną przeszłość, z którą nie potrafią sobie poradzić. Jednak, starają się z tym walczyć razem. Ava po streszczeniu swojego niezbyt ciekawego życia bardzo szybko zyskuje poparcie w oczach dziewczyn a Lucas ma być tym ostatnim do którego chce się zbliżyć, a do czego nie chce się przyznać nawet przed samą sobą. A co się stanie, kiedy „Igrasz z ogniem, a ja nie zamierzam stać bezczynnie i przyglądać się, jak płoniesz.” załagodzisz ten płomień czy spłoniesz wraz z nim? 

Polecam przeczytać tę książkę, która jest tak samo ciekawa jak poprzednie tomy i czyta się ją bardzo miło, lekko i przyjemnie. 

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu 

5 komentarzy:

  1. Mam ochotę na tę serię. Już dodana na półkę na Legimi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka może spodobać się mojej córce, zwłaszcza po maturalnych stresach, podsunę jej tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie to, jak autorka przedstawiła przemoc i miłość w dawnych i obecnych związkach. Mam nadzieję, że tego nie zbagatelizowała, bo takie książki pomagają społeczeństwu wiele rzeczy uświadomić.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger