Karina Halle - Przyjacielski układ - Wydawnictwo NieZwykłe - Recenzja

„Miłość może się pojawić kiedykolwiek. Do tego czasu jestem zadowolona z tego, co mam.”

Stephanie Robson, to kobieta, która szuka własnej drogi w swoim życiu. Jest niepewna siebie, przez co jest jej ciężko odnaleźć tę odpowiednią drogę. Potrzebuje wsparcia innych ludzi by ruszyć na przód, a do tego chciała zadowolić wszystkich dookoła, a nie samą siebie.

W końcu udało się jej spełnić swoje największe marzenie i stała się właścicielką butiku, który zaczyna coraz lepiej prosperować. Sama ona się zmieniła z pomocą swojego wiernego przyjaciela i oparcia jakim był dla niej Linden, stała się kobietą odważniejszą i pewniejszą siebie z wielkimi ambicjami oraz troską o najbliższych.

Pewnego razu przyjaciele zwierzają się sobie ze swoich miłosnych rozterek. Wówczas rodzi się między nimi plan, który pozwoli uniknąć im życia w samotności.

„Ostatnio mam wrażenie, że moje serce jest jak gąbka, pochłania i pochłania, aż zaczyna przeciekać i zalewa moją krew czystą radością. Linden jest moimi myślami, moim powietrzem, moją ziemią. Linden zaczyna być dla mnie wszystkim.”

Linden McGregor jest przystojnym pilotem helikoptera, jego praca jest dla niego pasją i spełnieniem marzeń. Jego życie skupiało się na dobrej zabawie i seksie bez zobowiązań. Mógł przebierać w kobietach, jednak żadna nie była na tyle dobra żeby wiązać się z nią na dłużej, bo tak naprawdę w głębi serca zależało mu tylko na jednej, na swojej przyjaciółce.

Tak naprawdę kochał ją od długich dziewięciu lat, wzdychał potajemnie ukrywając swoje uczucie przed swoją najlepszą przyjaciółką. Może, żeby James przed laty nie zobaczył jej pierwszy, to ona była by jego, ale kodeks jaki zawarli kiedyś przyjaciele, co do dziewczyn, był dla nich święty.

Pewnego wieczoru, gdy mają po dwadzieścia pięć lat w barze Jamesa byłego chłopaka Steph i przyjaciela Lindena zawierają układ, jeżeli żadne z nich do trzydziestki nie będzie w poważnym związku wezmą ślub.

Lata mijały, oni usilnie próbowali ułożyć sobie życie, ale i mierzyli się ze swoimi wewnętrznymi demonami oraz znalezieniem tej drugiej połówki, z którą mogliby spędzić resztę życia, jednak to wcale nie było takie łatwe. Gdy postanawiają spróbować być razem, to zabierają się do tego od nieodpowiedniej strony, bo budują swoje szczęście na kłamstwie, a jak wiadomo ono zawsze wyjdzie na jaw.

„Chciałem Steph. Mojej przyjaciółki. To moja baby blue, a ja byłem kowbojem. Więc narodził się pakt, głupi pakt”.

Przyjacielski układ to pierwszy tom serii "Bracia McGregor", który opowiada historię Stephanie i Lindena. Ich drogi krzyżują się po raz pierwszy w momencie, kiedy jego przyjaciel przestawia ją jako swoją dziewczynę, oboje bardzo się polubili nawiązując ze sobą mocną przyjaźń. Jednak lata mijają związek Jamesa (którego nie polubiłam) i Steph się rozpada, jednak nadal tworzą zgraną paczkę. 

Relacja Stephanie i Lindena jest typowo przyjacielska, ale w głębi duszy oboje są w sobie zakochani od lat. Jednak żadne z nich nie ma odwagi wyjawić swoich uczuć, bo boją się stracić to co zbudowali.Więc pomysł, że jeżeli do trzydziestki nie będą w związkach, to wezmą ze sobą ślub, wydaje się być dla nich krokiem, który może być dla nich przełomowy. 

Autorka pokazała nam jak ważna w życiu jest prawdziwa przyjaźń, ale także jak cienka jest granica  między przyjaźnią a miłością. Jak bardzo jedna odpowiednia osoba w naszym życiu, może zmienić wszystko, kiedy jest dla nas oparciem w każdym momencie naszego żywota. Zwróciła także, uwagę, że relacji nie powinno budować się na kłamstwie. 

Książka opowiadająca o rozterkach niby dojrzałych ludzi, ale czasami zachowujących się jak nastolatkowie. O realizowaniu marzeń, dążeniu do celu, ciętych ripost oraz podejmowaniu ciężkich wyborów i sile przyjaźni.

Polecam się wam zapoznać, z tą lekką i romantyczną powieścią, która ma w sobie swój własny urok.

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu 

4 komentarze:

  1. mam wrażenie, że w przyjaźni jest dużo miłości, tylko nieco inaczej definiowanej, ale łatwo może przerodzić się w gorącą relację. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro to lekka romantyczna powieść to polecę ją siostrze. Często sięga po takie historie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger