Meghan March - Bogaty i grzeszny - Wydawnictwo Editio Red - Recenzja

Ona zawsze była częścią mnie. Dziesięć lat próbowałem o tym zapomnieć i tylko się okłamywałem, wmawiając sobie, że zrobiłem jakikolwiek postęp.Takiej kobiety jak Whitney Gable się nie zapomina. Taką kobietę chce się zatrzymać za wszelką cenę. A mnie się to nie udało.”

Whitney Gable to młoda kobieta pochodząca z biednego rodu Gableów, którzy prowadzą odwieczną wojnę z bogatą rodziną Riscoffów. Kiedy pewnego wieczoru Lincoln i Whitney poznają się w pubie, a następnie spędzają upojną noc w leśnej chatce, która odmieni ich życie na zawsze. 

Rano okazało się, że oboje pochodzą z rodów, które odwiecznie ze sobą walczą. On chciał o nią walczyć mimo sprzeciwu rodzin, ale ona wolała uciec, więc opuszcza miasta, żeby zapomnieć o mężczyźnie, z  którym nie mogła by być. 

Po śmierci swojego męża wraca, po dziesięcioletniej nieobecności do rodzinnego miasteczka na ślub swojej kuzynki. Jednak powrót do dawnego życia wcale nie jest taki, jak sobie kiedyś wyobrażała. Obawia się również spotkania z mężczyzną, który dziesięć lat temu był dla niej bardzo ważny, a miłość do niego była zakazana i niedozwolona.

[..]Słuchaj, Blue. Wróciłaś do mojego miasta. Do mojego świata. Słyszysz mnie. Widzisz mnie. Możesz udawać ile chcesz, że mnie tu nie ma, ale jestem. I jedno powinnaś wiedzieć. Jeszcze z Tobą nie skończyłem[..].”

Lincoln Riscoff to młody mężczyzna, prawowity spadkobierca wielkiego majątku swojej rodziny. Dzięki bogactwu ma wszystko czego potrzebuje, jednak pragnie tylko jednego miłości kobiety, której nie może mieć.

Po dziecięciu latach ich drogi ponownie się spotykają, a wspomnienia wracają z mocą tajfunu. Tym razem nie zamierza po raz drugi się poddać i zrobi wszystko, żeby zatrzymać przy sobie kobietę, którą kocha najbardziej na świecie.

Niesamowite, jak czasem wystarczy tylko raz zrobić coś innego niż zwykle, aby całe życie potoczyło się innym torem.”

Bogaty i grzeszny to pierwszy tom trylogii „Bogactwo i grzech”, który opowiada historię Whitney i Lincolna. Ich drogi krzyżują się w momencie, kiedy oboje spotykają się w barze i spędzając wspólnie magiczną noc. Jednak czar pryska, kiedy dowiadują się, że należą do rodzin, które od lat walczą ze sobą na każdej płaszczyźnie, wiec ich uczucie jest niedozwolone. 

Ich relacja przypomina dramat Szekspira Romea i Julię” o dwójce zakochanych, którzy pochodzą ze zwaśnionych ze sobą rodów. Nie powinni nigdy się do siebie zbliżyć, ale stało się, zaiskrzyło.

Książka o konflikcie dwóch rodzin - biednej i bogatej, która zaczęła się około sto lat temu i trwa do dziś. Pełna kłamstw, nienawiści, pieniędzy, tajemnic z przeszłości, namiętności, brak akceptacji ze strony najbliższych oraz pożądania i namiętności. 

Dzieli się ona na rozdziały "Teraz" oraz "Wtedy", przez to trzeba było się trzeba mocno skupić.

Polecam się wam zapoznać, z tą powieścią, która pokazuje miłość dwojga ludzi sobie przeznaczonych, ale nie mogących być ze sobą, że względu na swoje rodziny.

4 komentarze:

  1. Taka historia podobna do Romeo i Julia, mam nadzieję, że zakończenie będzie inne. Rzadko czytuję serie, chociaż książki tego samego autora jak najbardziej. Piękna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No autorka mnie zaskoczyła tym powiązaniem, a na zakończenie trzeba czekać do trzeciego tomu :D

      Usuń
  2. Motyw Romea i Julii jest bardzo fajny, o ile powieść jest dobrze napisana. A ja trochę boję się pióra autorki. Oby nie zrobiła z tej książki gniota.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger