Katherine Center - To, co bliskie sercu - Wydawnictwo Muza - Recenzja

Nie chichocz. I nie śmiej się się zbyt głośno. Nikogo z żadnego powodu nie dotykaj. Nie noś torebki. Nie używaj wyższych rejestrów głosu, ale też nie pozwalaj sobie na niski chropowaty ton. Nigdy nie śpiewaj. A jeśli nawiązujesz z kimś kontakt wzrokowy, patrz prosto w oczy, jak drapieżnik.

Cassie Hanwell to dobrze zapowiadająca się pani oficer straży pożarnej, okrzyknięta przez media Busowym Aniołem, otrzymuje nagrodę za odwagę. Podczas wręczenia statuetki przez radnego z miejscowej społeczności, dochodzi do incydentu, który zmieni całe jej życie, które jest skupione na byciu ratowniczką medyczną w straży pożarnej. 

Jeden dramatyczny telefon od matki i reprymendzie od pani kapitan straży w Austin i odmowie przez nią przeprosin. Cassie nie ma innego wyboru jak wyjazd i zmiana miejsca pracy.

Miłość faktycznie, wcale nie jest dla słabeuszy, że daje siłę pozwalającą przeciwstawić się złu i upomnieć o swoje prawo do szczęścia.

Poważna choroba matki i nowe miejsce pracy, stwarzają nowe problemy z którymi musi się zmierzyć. Nowy kapitan i nowa załoga są wrogo nastawieni na pracę kobiety w straży pożarnej. Cassie musi nadrobić wszystko umiejętnościami w których jest naprawdę dobra.

Po spotkaniu w klubie szydełkowym, relacje między matką a córką bardzo się poprawiły, w pracy za to wręcz przeciwnie. 

Życie Cassie staje na krawędzi, gdy wskutek błędnych decyzji, wchodzą do płonącego budynku gdzie zostaje ciężko ranny jej przyjaciel, a za którą ma ponieść odpowiedzialność.

Kiedy człowiek dobrze już wie, jakie trudne jest życie, a jednak mimo to wybiera miłość... To nie jest oznaka słabości, tylko odwagi.

To, co bliskie sercu to przepiękna i wzruszająca opowieść, która pokazuje relacje między ludźmi i jakie emocje targają nimi w czasie różnych sytuacji życiowych. Autorka ukazała w powieści wszystko co najważniejsze w życiu; troskę o rodzinę, miłość,przyjaźń oraz siłę przebaczania samemu sobie i innym. 
Jest to książka, która was pochłonie, skłoni to refleksji oraz wyciągnięcia wniosków, jak bardzo można drugiemu człowiekowi świadomie lub mniej świadomie utrudnić życie. Pokazuje, że trzeba nauczyć się przebaczać i przepraszać, bo wtedy życie staje się piękniejsze i nabiera ono sensu. 

Katherine Center zabrała nas w świat, który jest piękny, a zarazem bardzo niebezpieczny. Zawód strażaka to bardzo odpowiedzialny zawód i powinno doceniać się wszystkich ludzi w nich pracujących. 

Powieść czyta się lekko i przyjemnie, więc zachęcam was do sięgnięcia po książkę. Polecam gorąco. 


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu 

8 komentarzy:

  1. Bardzo podobała mi się ta książka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam poprzednią książkę autorki i pokochałam ją od pierwszych stron. Tę mam, ale jeszcze jej nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa, jak by mi się spodobała. Może poszukam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie książka nie przyciągnie, ale widzę, że powinna wkomponować się w gust czytelniczy mojej córki, chętnie podsunę jej ten tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Świat Książkowy Mali , Blogger